НОВИНИ

Измислено в България: Булевардни абсурди на "Витошка" изненадват неприятно шофьорите

Иво Никодимов
от Иво Никодимов
17:55, 02.05.2024
Чете се за: 05:15 мин.
У нас
Снимка:
Слушай новината

Още в първия ден стеснението на бул. "Витоша" изнерви шофьорите.

"Какво направихте от 5 метра булевард, какво стана?", попита шофьор на такси Стефан Спасов - общински съветник.
"Тук булевардът няма да е достатъчно натоварен, за да се образуват проблеми с трафика", каза Стефан Спасов, общински съветник от ПП-ДБ (Спаси София).
"Ама той е винаги натоварен, вие тук в София ли живеете?".
"Разбира се", каза Стефан Спасов, общински съветник от ПП-ДБ (Спаси София).
"Съмнявам се. Аз съм цял ден в София, карам такси, цял ден", каза шофьорът.

Досегашните по две активни ленти във всяка посока вече са само по една, а велоалеята от тротоара е слязла на пътното платно, където до скоро се паркираше успоредно.

"Тук, тези места, които са маркирани косо, са компенсация за живущите, час от чиито места отпадат заради промяна на организацията и успоредното паркиране на бул. "Патриарх Евтимий", което се въвежда", допълни Стефан Спасов, общински съветник от ПП-ДБ (Спаси София).

Другата изненада за шофьорите е, че по бул. "Витоша" вече не се паркира успоредно на движението, а по метода рибена кост, като правилото е да се паркира само в посоката на движение и със задната част на автомобила към тротоара. За целта шофьорите трябва да подминат свободното паркомясто и с движение назад да паркират автомобила си. Според съветниците от "Спаси София" този начин на определяне на паркоместата бил въведен с Наредба още от 2016 година.

"Това да се заходи назад при паркиране е единственият безопасен начин, за да има достатъчно видимост и при паркиране и при изход от паркомястото и включване в движението", продължи да обяснява Стефан Спасов.

Пътни експерти обаче са на друго мнение.

"Паркирането няма до е по-безопасно, потеглянето ще е по-безопасно. Но ефектът от цялото това нещо ще е много изнервени колеги шофьори, което ще се види не тук, а след това, където в следствие на това изнервяне, те ще причинят доста произшествия. Лошото е, че трябва да се паркира назад, което значи, че ако има знак за инвалидно място или служебен абонамент, то няма да се види. Това най-вероятно са решения, взети от хора, които не управляват автомобил в централната градска част на София. А някои от тях може би и нямат свидетелство за управление", коментира казуса Хинко Радков, председател на Национално обединение на шофьорите.

Общинските съветници от ПП-ДБ (Спаси София) казват, че не е правен анализ за съотношението между броя на автомобилите и велосипедите, които се движат в този участък.

"Най-вероятно ще се окажат 100 пъти по-малко от автомобилите, но всеки един велосипедист, като равноправен участник на движението, защото велосипедистите са равноправни участници, има право да се движи в обезопасено трасе, отделено от трафика", заяви Стефан Спасов.

Живеещите в района също са недоволни от новата организация на движение.

"Недоволни сме освен за всичко друго като технически детайли, най-вече от начина, по който стана. Само преди 10 дни г-н Терзиев заяви, че нищо няма да се прави без съгласието на гражданите. Вчера бях на среща с него, без обществено обсъждане и без необходимата прозрачност. В момента всичко се прави, както виждате "ва банк" с бутонките напред, въпреки волята на живущите и с доводи, които са изтъркани във времето", смята Венцислав Банчев, председател на сдружение "София днес и утре".

"Общинският съвет беше уведомен. Проектът беше подборно представен на Комисията по транспорт и пътна безопасност. Това, което правим, е да спазваме стратегическите документи за развитие на транспорта в София и да спазваме собствените си предизборни обещания, защото този проект беше широко представен в предизборната кампания преди местните избори", завърши Стефан Спасов.

А още в първите часове се видяха и конфликтните ситуации, които принуждават шофьорите да навлизат в насрещното движение, за да заобиколят автомобилите, блокирали пътя им.

Вижте повече в прякото включване на Иво Никодимов

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
PM Glavchev: Joining OECD is a top foreign policy priority for Bulgaria
PM Glavchev: Joining OECD is a top foreign policy priority for Bulgaria
Тонали получи допълнително двумесечно условно наказание
Тонали получи допълнително двумесечно условно наказание