От 1 януари 2024 г. минималното възнаграждение ще стане 933 лв.
Кабинетът утвърди новите параметри на минималната работна заплата. От 1 януари догодина тя става 933 лева, което е с близо 20% повече от сегашните стойности. Изчислена е по новата формула, на базата на годишната средна работна заплата.
"Днес предстои да вземем едно от най-важните решения, свързани с подготовката на бюджета за 2024 г. Предстои да вземем решение за увеличаването на минималната работна заплата със 153 лева. Така че от 780 лв. за 2023, да стане 933 лв. от 1 януари 2024 г.", съобщи премиерът Николай Денков в началото на редовното заседание на Министерския съвет.
"С това решение ние ще изпълним един от ангажиментите си за намаляване на неравенството в България, което е твърде високо на фона на другите държави от Европейския съюз. България продължава да бъде държавата с най-ниска работна заплата в общността, така че поетапно трябва да излезем от ситуацията на икономика, която привлича инвеститори главно с ниските работни заплати на служителите. Трябва все повече да привличаме инвеститорите с производства с висока добавена стойност, с високо качество и с подготвена работна ръка", обясни министър-председателят.
Вижте повече в прякото включване на Ирина Цонева.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Разделението отстъпи крачка назад: Политиците коментираха значимостта на събитието
С тържествена държавна церемония България посреща тленните останки на цар Самуил в София (СНИМКИ)
България получи тленните останки на цар Самуил – исторически акт на приятелството между България и Гърция
"Ако на някой не му трепне сърцето, не е българин" - не секва потокът от хора, прекланящи се пред цар Самуил
Оставиха в ареста Славчо Мегеров, обвинен за убийството на бизнесмена Илиян Филипов
Обявиха частично бедствено положение в Ивайловград заради пожар край село Горно Луково