ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Кампанията "Изберете българското": Да извадим успеха на нашите фирми от анонимност

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 03:00 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия в партньорство с Българската търговско-промишлена палата, Асоциацията на индустриалния капитал в България, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Българската стопанска камара и Българската национална телевизия като медиен партньор обединиха сили в инициативата "Твоят избор има значение".

      Как продължава кампанията разказаха д-р Бойко Таков - изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, и Васил Велев от Асоциацията на индустриалния капитал - гости в студиото на "Денят започва".

      "Твърде рано е за равносметка, но като цяло кампанията се движи доста добре - завъртяхме всички клипчета в ефира на БНТ и социалните мрежи, като се радват на широка подкрепа и гледаемост. Надяваме се съвсем скоро да отчетем резултатите", каза д-р Таков.

      Той припомни данните на НСИ за миналата година, според които спадът на износа е около 8%, а на вноса - 10 на сто. Въпреки това спадът не е фрапантен, а основните ни търговски партньори остават страните от ЕС.

      "Идеята на кампанията е поне малко да смекчи загубите, които нашите производители и износители претърпяха през 2020-а", подчерта д-р Таков.

      Васил Велев съобщи, че през тази година ще произведем и изнесем продукция за около 60 млрд. лева - това е малко повече от половината БВП, които ще бъде произведен.

      "Две трети от тези 60 млрд. - 40 млрд. лева, ще изнесем в ЕС - това е един много взискателен и капризен пазар. Това е достатъчна гаранция за добро качество на произведената продукция", каза той.

      Според него проблемът с качеството на българската продукция вече не стои толкова остро, след като пазарът беше залят с "некачествена турска, китайска и друга стока".

      "Българското вече е търсено осъзнато", подчерта той.

      Велев заяви, че Асоциацията на индустриалния капитал в България се е включила в кампанията с желание да обърне внимание на обществеността върху успешните български компании.

      "Да извадим успеха от анонимност и това е част от тази кампания", призова той.

      Когато купуваме българска стока, за всеки 2 лева, които даваме, 1 лев отива за заплата на работниците или за пенсии, добави Велев.

      Какво още казаха гостите в студиото - вижте във видеото.

      Гледайте повече от "Денят започва"

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?