ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Красимир Вълчев: Образователните системи се пренастройват към по-иновативни методи на преподаване

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      "Това, което можем да направим в настоящата ситуация, е да приложим максимален комплекс от мерки", каза в студиото на "Панорама" министър Красимир Вълчев. В детските градини децата са в постоянно взаимодействие, те не могат да спазват дистанция. Направени са опити поне да се осигури дистанция между родители и учители, каза министърът.

      Красимир Вълчев: Трудна е ситуацията. Опасността не е отминала. За това призовахме родителите, които имат възможност, да задържат децата си вкъщи. Все още най-сигурната среда е вкъщи.

      В момента сме във фазата на преминаване от крайна изолация към етапа да свикнем да живеем с вируса, обясни министърът. Той е на мнение, че не може да се ограничат всички обществени сфери и активности. Все пак отново подчерта, че ако родителите имат възможност, е добре да не пускат децата си на детска градина.

      При училища и висши училища студенти и ученици ще се връщат за най-важните дейности.

      Матурите имат три функции. Първата, тази отнасяща се за диагностиката, може да бъде пренебрегната, смята министърът. Втората е атестация за образователна зрялост, а третата е вход към системата за висше образование за близо 70-80% от завършващите гимназисти.

      Красимир Вълчев: По-добре да организираме матурите, отколкото 40 и няколко висши училища да провеждат между 200 и 300 изпита. Ние сме организационно и технически подготвени за тях. Матурата не е лесен изпит, трудно се изкарва висока оценка.

      Според образователния министър увеличението на специалностите с прием с матура тази година се дължи на две причини. Едната е епидемичната ситуация, другата - матурите са се утвърдили като надежден изпит.

      Най-важното при учениците е да се провокира интересът за учене, смята Вълчев.

      Красимир Вълчев: Образователните системи се пренастройват към по-иновативни методи на преподаване, при които ученикът е по-активен, към по-голямо свързване на знания и умения.

      Ситуацията е била уникална възможност. Системата е направила няколко големи крачки. Едната е именно към иновативните методи на преподаване.

      Красимир Вълчев: Взаимодействието родители-учители е може би най-уникалното в ситуацията.

      Сега те са станали партньори, каза министърът. Почувствана е солидарност.

      Голямата задача е да се намери най-добрата рецепта, смята Въчев.

      Красимир Вълчев: Бъдещето е ползването на електронни устройства. Най-важното е да ги научим да бъдат не само ползватели, но и дигитални създатели.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?