Специализирани машини изгребват за трети път през това лято пясъчни наноси по река Дунав и поправят плавателния път за корабите. С тази дейност се занимава Агенцията за проучване на плавателния път по Дунав, а средствата са осигурени от Министерството на транспорта.
Най-сериозни проблеми за корабоплаването възникват в два участъка – в района на остров Белене и при село Вардим. В тях реката непрекъснато натрупва нови пясъчни прегради, разказват хидрометеоролози.
Ивелин Занев - директор на Дирекция "Поддържане на корабоплавателния път"-АППД-Русе: Българският участък от река Дунав се характеризира с изключително фини наноси, които се транспортират много лесно от течението на реката.
Тази особеност на реката намалява дълбочината ѝ и така с течение на времето в тези участъци засядат кораби, уточняват от Агенцията.
Ивелин Занев - директор на Дирекция "Поддържане на корабоплавателния път"-АППД-Русе: В момента нивото на река Дунав е ниско. Около 150 см е водният стоеж в Русе, като то оказва основно влияние върху образуването на прагови участъци.
В един от проблемните участъци чрез драгажните дейности ще бъде и разширен плавателния път, за могат по-лесно да преминават всички корабни състави.
Само за последните два месеца 12 крузните кораба са акостирали в Русе на път към делтата на Дунав.
Автор: Виолета Никифорова
Над 700 екипа на "Пътна полиция" следят за безопасността по пътищата в страната
Започва делото за пожара в психиатричната болница в Ловеч, където загина млад мъж
Българските власти анализират ефекта от санкциите срещу руските петролни компании
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС, реши парламентът