This is a modal window.
Прескочени обществени поръчки, цени, определени от фирмата изпълнител, огромен инвестиционен риск с авансово раздаване на пари.
Това са констатациите на екипа на служебния регионален министър Виолета Комитова за дейността на държавното дружество "Автомагистрали". По думите ѝ докладът на Сметната палата е стигнал до същите изводи.
Назначено е ново ръководство на "Автомагистрали" ЕАД
Бившият регионален заместник-министър на свой ред коментира, че Сметната палата е констатирала, че при строителството на "Хемус" без обществена поръчка няма закононарушение, а опит за заобикаляне на откритата тръжна процедура.
От агенция "Пътна инфраструктура" заявиха, че спират изграждането на 4 мостови съоръжения по автомагистрала "Хемус", на които е установено, че се работи без технически проект.
По-късно от "Автомагистрали" отговориха, че вече са спрели дейностите във въпросния участък след промяната на проекта по време на строителството. Комитова и Петков очертаха досегашните практики в държавните дружества така.
"Ние сме пренебрегнали конкуренцията. Извинете, една фирма, която за една нощ получава аванс 100 милиона, имаме такъв случай в "Автомагистрали", как се конкурира с другите фирми на пазара, които за 100 милиона няма да им стигнат 100 години да работят в строителния бранш", заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.
"Така работейки системата, предприемачите вместо да мислят как да се конкурират за най-добрия краен продукт, те се конкурират кой ще влезе в листа на лобистите, които имат шанс да спечелят тези договори", допълни министърът на икономиката Кирил Петков.
Автор: Гергана Гайдарова