Пандемията промени изцяло не само ежедневието, но и навиците ни. С нарастването на случаите на заразените и разпространението на вируса, всички опитваме да се приспособим към новото нормално, а социалните мрежи заеха ключова роля в ежедневието ни през последната година.
Ковид пандемията наистина наложи нови навици, макар че социалните мрежи и преди това присъстваха активно в ежедневието ни. Глобалното предизвикателство, пред което всички бяха и са изправени, оказа влияние в почти всички сфери.
Най-яркият пример за това е така нареченият хоум офис. До преди пандемията този начин на работа беше прилаган предимно за дистанционни позиции и при определени сфери. След като компаниите се преместиха в онлайн пространството, днес това да работиш от вкъщи е нещо напълно нормално.
Освен компаниите, правителствата също прибегнаха до онлайн заседания, с цел предпазване здравето на политиците.
Учебният процес също беше преустановен. Онлайн уроци и тестове, конферентни разговори с ученици и учители – така изглежда обучението днес.
И въпреки че у нас в началото това на практика изглеждаше невъзможно за постигане и училищните ръководства имаха много малко време да реагират и да създадат условия за дистанционно обучение, благодарение на новите технологии, виртуалните класни стаи вече са факт.
Дори наскоро в едно столично училище беше създаден така наречения „чатбот“ - програма, разработена да отговаря на въпросите на учениците, с помощта на изкуствен интелект.
Пандемията създаде и още една тенденция - онлайн пазаруването, което в последната година драстично се повиши. С оглед на мерките, социалната дистанция и пандемичната обстановка, онлайн търговията се превърна в удобен и лесен начин само с един клик да получим желаната стока.
А какви са предимствата и недостатъците на работата от вкъщи - вижте в разговора с Анхела Великова, служител в аутсорсинг компания.
Автор: Софи Цветкова