НОВИНИ

По зрителски сигнал: Месеци наред мъж обикаля от гише на гише, за да докаже, че е платил глобата си към КАТ

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
07:02, 15.03.2022
5266
Чете се за: 04:22 мин.
У нас
Слушай новината

Наш зрител потърси съдействие от екип на БНТ във Варна. Атанас Желев вече няколко месеца обикаля от гише на гише, за да докаже, че е платил глобата си към КАТ. Въпреки че е погасил санкцията за нарушението, тя фигурира в системата като неплатена. Мъжът разбира за проблема след справка в Националната агенция по приходите във Варна, където задължението било прехвърлено за събиране от данъчните.

През пролетта на 2018 година Атанас Желев бил засечен от камера на "Пътна полиция", че шофира с превишена скорост. За нарушението мъжът бил глобен с 400 лева, но не получил наказателен фиш. Разбрал за санкцията година по-късно при рутинна проверка на пътя. Тогава полицаите отново му съставили акт, тъй като шофирал с неплатена глоба.

"Глобата я платих, след като ми я връчиха и това ми го връчиха в 3 часа сутринта в град Каварна. Бях спрян, имал съм глоба, отнеха ми шофьорската книжка, отидох на другия ден, платих си глобата", разказва Атанас Желев.

В края на миналата година се наложило Атанас Желев да напусне страната. Мъжът се нуждаел от документ, който удостоверява, че няма задължения към държавата. Но се оказало, че платената глоба през 2019 година не била отразена в системата на МВР и Националната агенция по приходите, където се изпраща, ако не бъде погасена в законовия срок.

"Оттогава си плащам данъци и никой не казва, че имам задължения! И сега ми излиза задължение от 600 лева. Правя декларация, за да бъде изчистено от системата. Това е декември месец. И от декември досега пак нямам обаждане. До ден днешен това постановление ми седи в системата и не може да се изчисти", обясни Желев.

За да докаже, че е изряден платец, Атанас Желев отива в "Пътна полиция" с квитанцията за платената глоба. От КАТ заявили, че грешката не е тяхна, а на служителите в Националната агенция по приходите. Оттам обаче обяснили, че само от "Пътна полиция" могат да премахнат висящата глоба в системата, тъй като парите на нарушителите се превеждат в тяхната сметка. И така Атанас Желев обикалял от гише на гише и близо три месеца подавал жалби и декларации в двете институции.

"На работа не ходя, само с това се занимавам колко месеца! Отидох в НАП, оттам ме пратиха в КАТ, от КАТ ми казват, че това е задължение към НАП, върнах се обратно в НАП, от НАП пак ме пращат в КАТ", казва мъжът.

След запитване от БНТ беше извършена проверка от двете институции. От КАТ заявиха, че при попълване на платежните документи е допусната грешка при изписването на номера на фиша в поле "основание за плащане". Именно това попречило погасяването на глобата да бъде отразено автоматично. След като грешката е коригирана, задължението на Атанас Желев е отразено като платено в информационната система на МВР.

Изпратено е и уведомително писмо до НАП-Варна. От МВР призовават гражданите при плащане на глоби коректно да вписват данните си. Иначе системата няма как да разпознае плащането за кой акт се отнася. Оттам припомнят още, че всеки шофьор може да провери дали има глоби за нарушения през електронния портал на Министерството на вътрешните работи.

Репортер: Петя Иванова

Гледайте още теми от "Денят започва"

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Съюзът на транспортните работници: Опашките с камиони по границите не са нещо ново
Съюзът на транспортните работници: Опашките с камиони по границите не са нещо ново
Каква е обстановката в Украйна - разказва журналистът Сергей Петков
Каква е обстановката в Украйна - разказва журналистът Сергей Петков