До дни ще стане ясно точно колко потребители са засегнати и има ли грешка на оператора
Срив в мобилната мрежа на един от операторите остави потребители от цяла България без телефон и интернет за няколко часа. От компанията твърдят, че причината е софтуерна актуализация на мобилната мрежа. Комисията за регулиране на съобщенията започна спешна проверка.
Проблемите в мрежата на един от мобилните оператори започват след 7.00 ч. сутринта.
Иван Димитров, председател на Комисията за регулиране на съобщенията: "Когато при рутинни действия, свързани с ъпгрейд на мрежата или зареждане на цифрови сертификати в мрежата, се е случи този инцидент, този срив в мрежата буквално е засегнал потребители на територията на цялата страна".
От компанията оповестиха, че имат проблем едва около обед.
Позиция на "Виваком": "От тази сутрин изпитвахме технически проблеми в нашата мобилна мрежа и работим за възможно най-бързото им отстраняване. Причината за това е софтуерна актуализация на мобилната мрежа, извършена от наш доставчик. В резултат на това потребители е възможно да са изпитвали затруднения при гласови обаждания и услуги за пренос на данни."
В социалните мрежи председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения призова операторът да обясни какви мерки ще предприеме за предотвратяване на подобни сривове в бъдеще.
Кирил Добрев, председател на Комисията по транспорт и съобщения в НС: "Този срив пряко засяга стотици хиляди потребители – частни лица, бизнеси, здравни заведения и спешни служби – в цялата страна. В съвременното дигитално общество мобилната свързаност не е привилегия, а основно право и жизненоважна необходимост.“
Решаването на проблема отнело няколко часа.
Иван Димитров, председател на Комисията за регулиране на съобщенията:
"След 11.30 ч. беше възстановена работоспособността на мрежата. Това е инцидент, който не се е случвал и изисква много прецизно да бъде оценен. И да се създаде ситуация, в която да не се допускат такива инциденти."
До дни ще стане ясно точно колко потребители са засегнати и има ли грешка на оператора.
Иван Димитров, председател на Комисията за регулиране на съобщенията: "Трябвало е да има информация, че се извършват рутинни действия, като могат да създадат евентуални затруднения. Неглижирането на един не много тежък технологичен процес, както виждате, създаде доста проблеми и главоболия на потребители."
От оператора не отговориха дали засегнатите ще бъда компенсирани. Резултатите от проверката на Комисията за регулиране на съобщенията се очакват следващата седмица.
Премиерът Желязков връчи държавната награда "Св. Паисий Хилендарски" на проф. Христо Йоцов
Раздадоха годишните награди на Съюза на българските журналисти - БНТ с 4 отличия
Опозицията с остри критики към избора на Румен Спецов за особен управител
Теменужка Петкова: Бюджет 2026 отразява случващото се в политическия живот у нас в последните 4 години