До дни ще стане ясно точно колко потребители са засегнати и има ли грешка на оператора
Срив в мобилната мрежа на един от операторите остави потребители от цяла България без телефон и интернет за няколко часа. От компанията твърдят, че причината е софтуерна актуализация на мобилната мрежа. Комисията за регулиране на съобщенията започна спешна проверка.
Проблемите в мрежата на един от мобилните оператори започват след 7.00 ч. сутринта.
Иван Димитров, председател на Комисията за регулиране на съобщенията: "Когато при рутинни действия, свързани с ъпгрейд на мрежата или зареждане на цифрови сертификати в мрежата, се е случи този инцидент, този срив в мрежата буквално е засегнал потребители на територията на цялата страна".
От компанията оповестиха, че имат проблем едва около обед.
Позиция на "Виваком": "От тази сутрин изпитвахме технически проблеми в нашата мобилна мрежа и работим за възможно най-бързото им отстраняване. Причината за това е софтуерна актуализация на мобилната мрежа, извършена от наш доставчик. В резултат на това потребители е възможно да са изпитвали затруднения при гласови обаждания и услуги за пренос на данни."
В социалните мрежи председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения призова операторът да обясни какви мерки ще предприеме за предотвратяване на подобни сривове в бъдеще.
Кирил Добрев, председател на Комисията по транспорт и съобщения в НС: "Този срив пряко засяга стотици хиляди потребители – частни лица, бизнеси, здравни заведения и спешни служби – в цялата страна. В съвременното дигитално общество мобилната свързаност не е привилегия, а основно право и жизненоважна необходимост.“
Решаването на проблема отнело няколко часа.
Иван Димитров, председател на Комисията за регулиране на съобщенията:
"След 11.30 ч. беше възстановена работоспособността на мрежата. Това е инцидент, който не се е случвал и изисква много прецизно да бъде оценен. И да се създаде ситуация, в която да не се допускат такива инциденти."
До дни ще стане ясно точно колко потребители са засегнати и има ли грешка на оператора.
Иван Димитров, председател на Комисията за регулиране на съобщенията: "Трябвало е да има информация, че се извършват рутинни действия, като могат да създадат евентуални затруднения. Неглижирането на един не много тежък технологичен процес, както виждате, създаде доста проблеми и главоболия на потребители."
От оператора не отговориха дали засегнатите ще бъда компенсирани. Резултатите от проверката на Комисията за регулиране на съобщенията се очакват следващата седмица.