 
                     
                     
                    Четири дни след като министърът на транспорта поиска смяна на ръководството на Националната компания "Железопътна инфраструктура" заради занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата - депозирани оставки няма. Днес Георги Гвоздейков коментира, че строящите се бързи линии у нас - вече не са бързи. А синдикати изразиха притеснение, че до Бургас ще може да се стига за 3 часа чак през следващото десетилетие.
Морален акт, оставен на тяхната съвест - така министърът на транспорта коментира поисканите оставки от ръководството на НКЖИ, но оттам и днес отказаха коментар, дали ще ги дадат.
Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията: "Едно CEO в частна компания - така ли би подходило?"
Проблемите в железопътната инфраструктура са от години. До момента страната ни трябваше да разполага поне с една линия- тази от София за Бургас, която да позволява скорост от 160 км/ч.
Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията: "Няма как, честно да ви кажа влаковете да се движат само със 160 км/ч, като технологията вече позволява един такъв влак да се движи с 300 км/ч".
Няколко години по-късно и няколко милиарда, усвоени по различни европрограми - линията все още не е факт.
"Съмнявам се, че до 2026 г. ще приключат. Те до 26-а гара София, тука мостовете на Елин Пелин, Костенец, Вакарел, съмнявам се, ако до 2030 г. стане - ще е успех", каза инж. Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите.
Транспортният министър отбеляза голям брой пропуснати възможности за развитие на жп инфраструктурата и липсата на стратегия - как това да се случва:
"Защото е ненормално да усвояваш, днес да кандидатстваш за проектите, да бъдат одобрени милиарди,а ти да не можеш да си оправиш за 5 години документите."
Гвоздейков заяви, че днес е отворена и последната процедура за нови влакове:
"Силно се надявам до средата на септември да подпишем абсолютно всички договори и България да има между 70 и 80 чисто нови влака."
С честите проблеми освен за пътниците, железницата не е привлекателна и като работодател, тъй като незаетите места са 1300.
 "Лукойл" продава чуждестранните си активи на "Гънвор", рафинерията в Бургас е част от офертата за сделката
                                            
                    
                        "Лукойл" продава чуждестранните си активи на "Гънвор", рафинерията в Бургас е част от офертата за сделката
                    
                     България и "Райнметал" подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
                                            
                    
                        България и "Райнметал" подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
                    
                     Благомир Коцев поиска делото срещу него да бъде прекратено, материалите по разследването му бяха предявени
                                            
                    
                        Благомир Коцев поиска делото срещу него да бъде прекратено, материалите по разследването му бяха предявени