ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Проблемите в жп транспорта: Кога ще има нови и бързи влакове?

Чете се за: 02:57 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност 0:00
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: БГНЕС/Архив
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Четири дни след като министърът на транспорта поиска смяна на ръководството на Националната компания "Железопътна инфраструктура" заради занижен контрол на безопасността и зачестилите инциденти по жп инфраструктурата - депозирани оставки няма. Днес Георги Гвоздейков коментира, че строящите се бързи линии у нас - вече не са бързи. А синдикати изразиха притеснение, че до Бургас ще може да се стига за 3 часа чак през следващото десетилетие.

      Морален акт, оставен на тяхната съвест - така министърът на транспорта коментира поисканите оставки от ръководството на НКЖИ, но оттам и днес отказаха коментар, дали ще ги дадат.

      Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията: "Едно CEO в частна компания - така ли би подходило?"

      Проблемите в железопътната инфраструктура са от години. До момента страната ни трябваше да разполага поне с една линия- тази от София за Бургас, която да позволява скорост от 160 км/ч.

      Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията: "Няма как, честно да ви кажа влаковете да се движат само със 160 км/ч, като технологията вече позволява един такъв влак да се движи с 300 км/ч".

      Няколко години по-късно и няколко милиарда, усвоени по различни европрограми - линията все още не е факт.

      "Съмнявам се, че до 2026 г. ще приключат. Те до 26-а гара София, тука мостовете на Елин Пелин, Костенец, Вакарел, съмнявам се, ако до 2030 г. стане - ще е успех", каза инж. Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите.

      Транспортният министър отбеляза голям брой пропуснати възможности за развитие на жп инфраструктурата и липсата на стратегия - как това да се случва:

      "Защото е ненормално да усвояваш, днес да кандидатстваш за проектите, да бъдат одобрени милиарди,а ти да не можеш да си оправиш за 5 години документите."

      Гвоздейков заяви, че днес е отворена и последната процедура за нови влакове:

      "Силно се надявам до средата на септември да подпишем абсолютно всички договори и България да има между 70 и 80 чисто нови влака."

      С честите проблеми освен за пътниците, железницата не е привлекателна и като работодател, тъй като незаетите места са 1300.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?