ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Пуснаха част от обновения столичен булевард "България"

Чете се за: 02:01 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Движението по бул ."България" в участъка от бул. "Тодор Каблешков" до Околовръстния път в посока "Бояна" вече е възстановено. Пътното платно е напълно обновено, а от днес започва и рехабилитацията на срещуположното платно.

      Месец продължи преасфалтирането на тази част от бул. "България". Ремонтът се извършва поетапно, като последният участък от Околовръстния път до бул. "Т. Каблешков" ще е готов точно за първия учебен ден. Обещанието е на 14 септември движението по булеварда да се извършва нормално. Освен нова асфалтова настилка, ремонтът включва и поставянето на метална мрежа и хидроизолация. Продължава и работата по тротоарите и велоалеите. По време на ремонта ще е променен маршрутът на автобус №304.

      Още един проект в София трябваше да е готов до края на лятото - този за реорганизация на движението на булевардите "Патриарх Евтимий", "Фритьоф Нансен" и "Витоша" . През май от Столичната община обявиха, че до края на отпускарския сезон от "Попа" до НДК ще бъде направена свързваща велоалея, а бул. "Фритьоф Нансен" ще стане двупосочен. След протест на жители от района и събрана подписка обаче, проектът е върнат за нови обсъждания.

      Жителите от района твърдят, че тяхното мнение не е отразено при изготвянето на проекта за влоалея по бул "Патриах Евтимий" и двупосочно движение на бул. "Фритьоф Нансен".
      Това е и причината хората от квартала да съберат над 200 подписа против проекта, а кмета на София Йорданка Фандъкова да ги покани на среща.

      Иво Дошев: И в крайна сметка нейното предложение беше да се направи нов проект, който вече да бъде изготвен с участие на живущите в квартала.

      Един от застъпниците на проекта е общинският съветник Борис Бонев. Според него хората от квартала също са участвали в обсъждането.

      Борис Бонев, общински съветник: В изработването на този проект са взели участие множество специалисти, сред които урбанисти, транспортни инженери, правена е симулация, за да се покаже, че няма да има проблем с трафика. Бяха правени многобройни срещи с живущите и беше правено обществено обсъждане, на което в огромно мнозинство, хората подкрепиха случването на този проект.

      Недоволните граждани настояват велоалеята да бъде направена на тротоара, за да не се стеснява пътят. Това обаче е трудно изпълнимо и затова е възможно булевардът да остане без алея в участъка от "Попа" до ул. "Раковски".

      Иво Дошев" В района между дърветата и между пътната настилка има около 2 метра, така че има достатъчно място, просто трябва да се оптимизира, по начин по който да не се създава конфликт.

      Борис Бонев, общински съветник: Когато се съвместява велоалея и пешеходци на тротоара, винаги има конфликт. И един от елементите на този проект е именно свалянето за велоалеята на бул "Витоша " на пътното платно, защото всеки , който е минавал оттам знае за какъв проблем става въпрос.

      Кристиан Кръстев, зам.-кмет по транспорта, СО: Велоалеята няма място на тротоара, без значение, че тротоарът е толкова широк, но не и е мястото тук или поне на този тротоар направен по този начин.

      От общината признават, че проектът вече можеше да е готов, но липсата на консенсус бави изпълнението му. Кметът по транспорта отправи критика към велоактивистите, че не били достатъчно настоятелни.

      Кристиан Кръстев, зам.-кмет по транспорта, СО: Във всеки един от вариантите има някакъв компромис, няма такъв вариант, в който всички да са абсолютно щастливи. Вече при по-широко обсъждане приканвам всички заинтересовани страни и велоактивистите, които имат претенции, но не дойдоха да ги защитя, да дойдат, рамо до рамо с нас, за да може да намерим най-добрият вариант за всички.

      Следващото обсъждане на промените на движение в района се очаква да е през септември. Противниците на проекта настояват също бул." Фритьоф Нансен" да не става двупосочен, каквото беше предложението на общината.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?