У нас стартира инициативата "Великденска кошница"
Само за седмица традиционните продукти за Великден са поскъпнали с близо 8%, съобщават от Министерство на земеделието и храните. Това е и една от причините за първа година у нас да стартира инициативата "Великденска кошница". Идеята е за празничната трапеза да се осигурят агнешко месо, яйца, козунаци и сладкарски изделия на достъпни за потребителите цени, без компромис в качеството. Инициативата ще продължи до 19 април.
С инициативата "Великденска кошница" се очаква търговците доброволно да предлагат традиционните великденски стоки на по-ниски или стабилни цени, като това е специално обозначено. От Земеделското министерство поясняват, че тя е доброволна и магазините нямат правно задължение да участват в нея.
От Съюза за модерна търговия, който обединява по-голяма част от веригите, заявиха, че не координират търговските политики на своите членове. И че всеки търговец може да се включи съобразно асортимента, ценовата си политика и законодателството.
Все пак още в първия ден на инициативата имаше магазини, които се включиха в кампанията.
"Клиентите имат доста голям интерес към "Великденската кошница". Имаме минимална надценка, което доста ги устройва. Още с влизането ни питат за традиционните великденски стоки - агнешко, козунаци, яйца. И веднага за цените", обясни търговецът Михаела Миладинова.
Купувачите днес видимо бяха доволни.
"Много добра идея. Дано да е наистина реална и да си заслужава", каза потребител.
Разгледахме цените. Дори и да има надценка, тя е минимална. Доста са конкурентни цените в сравнение с останалите вериги.
"Това, което ми прави впечатление, е, че продуктите във великденската кошница, освен че са на ниски цени, са и българско производство", коментира потребител.
От Асоциация "Активни потребители" обаче смятат, че идеята на Земеделското министерство е доста закъсняла и е трябвало да се появи поне преди месец.
"Всички търговци вече са си направили планирането за празниците, направили са си поръчките, отпечатали са си брошурите. И едва ли ще имат времето да реагират и откликнат. Вторият голям въпрос е защо постоянно се фокусираме върху временни мерки, тъй като това временно нещо ще има еднократен ефект. А какво правим през месец май. Трябват ни системни решения", заяви председателят на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.
"Не очаквам да се получи желания ефект, най-малкото защото е закъсняло", каза Николов.
Все още не е ясно кои вериги ще приемат инициативата "Великденска кошница". Всяка една вече обявила своите промоции преди и по време на Великден.