"Достъпно за вас" не е кампания за борба с инфлацията, а е мярка за по-ниски цени
"Игри на добра воля" е изборът на веригите какво да включат в "малката потребителска кошница" , заяви в "Денят започва" Владимир Иванов - председател на Държавната комисия по стокови борси и тържища.
На въпроса защо в "потребителската кошница" има продукти не от първа необходимост, Владимир Иванов каза, че хранителните вериги "могат да вкарат по избор повече от тези 16 задължителни храни".
"Могат да вкарат и двеста продукта, ако желаят, тъй като мярката е доброволна и е на свободно договаряне. Игри на добра воля. Това не е репресия за упражняване на влияние върху пазара, а упражнявано въздействие, за да може да се направи по-добър сблъсък между търсене и предлагане".
"Мярката "Достъпно за вас" не показва равнища, не е мярка за борба с инфлацията, а е мярка да достави определена кошница на възможно най-ниски цени, формирани по пазарен начин", това заяви Владимир Иванов - председател на Държавната комисия по стокови борси и тържища.
"Борбата с инфлацията може да се води със структурни мерки в дългосрочен аспект. Мярката има за цел репутационният риск да усили конкурентното равнище и на добра воля да се достави продукт, пак казвам, формиран на свободно пазарно пазарно взаимодействие на възможно най-ниска пазарна цена", посочи председателят на Държавната комисия по стокови борси и тържища.
Вижте целия разговор във видеото
Потребителската кошница поскъпва с 1 лев, покачват се цените на краставиците и ябълките
Министерство на културата: Категорично не е вярно, че отстраняваме директора на Народния театър
Лични финанси: Какви ще са цените на колите след приемането на еврото в България?
Как „Българската Коледа“ помага на 11-годишно дете с аутизъм да напредва и да общува?
Деница Сачева: Няма да участваме в съставяне на друг кабинет в рамките на 51-вото Народно събрание