По-лоши резултати по български език в сравнение с миналата година и по-добри по математика след Националното външно оценяване след 7-ми клас.
Въпреки това, според министър Красимир Вълчев резултатът по математика, продължава да е твърде нисък.
Дистанционното обучение не се е отразило на изпита, защото резултатите са сравними с миналогодишните, но то трябва да е само допълващо, казаха още от министерството.
Точките по български тази година са по-малко от миналата- 51 срещу 53 от 100 възможни. По-ниската успеваемост идва от въпросите с отворен отговор.
Две трети от учениците не са овладели книжовноезиковите норми. Не разчитат внушенията в дадените им цитати, при преразказа правят фактологически грешки.
Евгения Костадинова, Дирекция "Съдържание в училищното образование ": Тазгодишните седмокласници са се затруднили при разпознаване на частите на речта и частите на изречението.
По математика има има леко повишение - 36 срещу 33 точки, но резултатът продължава да е нисък. Учениците не могат да превръщат десетична дроб в обикновена, затрудняват ги координати на точка.
Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: Остава много високия процент ниски резултати по математика, което означава, че ние не можем да подобрим значително, видимо, трайно резултатите.
Едва трима ученици- от Бургас, Варна и Плевен тази година имат по 100 точки и на двата изпита.
Училището с най-висок успех по двата предмета е Варненската математическа гимназия. По български на второ място е Пловдивската математическа, а по математика Бургаската природо-математическа.
Нула точки по български имат 208 ученици, по математика- 150. Само при отворените отговори бройката нараства- по български над 3700 ученици са с нула, по математика - над 13 000.
Няма големи различия с резултатите от миналата година, но дистанционното обучение трябва да е само допълващо, казаха от министерството.
Присъствието на учителя в клас е много важно за усвояване на книжовните норми и създаването на текст.