ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Седмокласниците с по-лоши резултати по български език, по-добри по математика

Чете се за: 01:00 мин.
Още
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      По-лоши резултати по български език в сравнение с миналата година и по-добри по математика след Националното външно оценяване след 7-ми клас.

      Въпреки това, според министър Красимир Вълчев резултатът по математика, продължава да е твърде нисък.

      Дистанционното обучение не се е отразило на изпита, защото резултатите са сравними с миналогодишните, но то трябва да е само допълващо, казаха още от министерството.

      Точките по български тази година са по-малко от миналата- 51 срещу 53 от 100 възможни. По-ниската успеваемост идва от въпросите с отворен отговор.

      Две трети от учениците не са овладели книжовноезиковите норми. Не разчитат внушенията в дадените им цитати, при преразказа правят фактологически грешки.

      Евгения Костадинова, Дирекция "Съдържание в училищното образование ": Тазгодишните седмокласници са се затруднили при разпознаване на частите на речта и частите на изречението.

      По математика има има леко повишение - 36 срещу 33 точки, но резултатът продължава да е нисък. Учениците не могат да превръщат десетична дроб в обикновена, затрудняват ги координати на точка.

      Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: Остава много високия процент ниски резултати по математика, което означава, че ние не можем да подобрим значително, видимо, трайно резултатите.

      Едва трима ученици- от Бургас, Варна и Плевен тази година имат по 100 точки и на двата изпита.

      Училището с най-висок успех по двата предмета е Варненската математическа гимназия. По български на второ място е Пловдивската математическа, а по математика Бургаската природо-математическа.

      Нула точки по български имат 208 ученици, по математика- 150. Само при отворените отговори бройката нараства- по български над 3700 ученици са с нула, по математика - над 13 000.

      Няма големи различия с резултатите от миналата година, но дистанционното обучение трябва да е само допълващо, казаха от министерството.

      Присъствието на учителя в клас е много важно за усвояване на книжовните норми и създаването на текст.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?