ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Шестима са обвиняемите за катастрофата край Своге с 20 загинали

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Делото за катастрофата край Своге, при която загинаха 20 души, влиза в съда. Пред Темида се изправя шофьорът на автобуса Григор Григоров. Още петима души ще бъдат съдени за ремонта на пътя и лошото качество на асфалта в участъка.

      Обвинителният акт днес беше внесен в съда заедно с веществени доказателства. Впечатляващ е обемът. Няколко колички с папките на делото бяха натоварени в микробус, за да бъдат пренеси от Окръжната прокуратура до Съдебната палата.

      Сред веществените доказателства са и отрязъци от настилката на пътя на мястото на катастрофата, които са изследвани, за да се докаже, че състоянието на трасето също е причина за инцидента, при който загинаха 20 души, а други 10 бяха ранени.

      ​Прокуратурата обвини двама бивши шефове на АПИ за катастрофата край Своге

      Доказателствата са събрани в 277 тома. Обвиняемите са шестима - шофьорът на автобуса Григор Григоров, ръководителят на проекта по ремонта и реконструкцията на пътя, шефът на асфалтовата база, доставила некачествения асфалт, техническият ръководител по време на ремонта, строителният инженер на обекта и директор на дирекция в АПИ, която е трябвало да контролира качеството на работа.

      Снимка: БГНЕС

      104 души са конституирани като пострадали - това са роднини на 20-те жертви, 10 ранени по време на катастрофата, както и хората от автомобилите, които автобусът е ударил по време на катастрофата.

      Шофьорът Григоров ще отговаря за това, че се е движил с по-висока скорост при ограничение от 40 км/ч.

      Изплатиха по 10 лв. обезщетение за жертвите на катастрофата край Своге

      Освен това автобусът е бил без редовен технически преглед. Другите подсъдими ще отговарят основно за това, че асфалта е бил със съставки, които значително са намалявали сцеплението с гумите на автомобилите.

      Експертизи доказаха, че съдържанието на варовици е било много по-високо от допустимото. Това е правило износващия слой значително по-хлъзгав особено при валеж.

      Свързани статии:

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?