НОВИНИ

Сигнали за проблеми с настилката на АМ "Тракия''

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
22:34, 19.07.2020
Чете се за: 01:25 мин.
У нас

На магистрала Тракия - в района на 160-ти километър, за втори път в рамките на седмица подменят мантинела.


Вчера втори камион се удари в мантинелата там. Този път тя успя да го удържи, но в неделя ТИР мина през нея и уби общо петима души след навлизане в насрещното платно.

Във видеото пловдивчанинът Иван управлява камион с 20 тона товар. На моста от магистралата при 160-я километър има опасна метална шина, покрай която асфалтът е изровен. Преминаването през нея дори с 80 км води до сериозно дебалансиране на пътното превозно средство.

В задръстването на магистралата на 18 юли заради самокатастрофиралия турски ТИР попада и композиторът Минко Ламбов. Пътува със семейството си за морето.

"Чакахме около час, температурата беше 38-39 градуса, много неприятно. Точно до колата ми имаше едно петно около метър дълго, в което може да влезе човешки крак 2.47 по самата линия между втората и третата лента", разказа Минко Ламбов.

В участъка на магистралата, на 160 километър, няма допълнително ограничение на скоростта. Шофьорите по своя преценка могат да намалят, ако преценят, че трасето е неравно, а неравностите са видими.

Още след първата катастрофа с петима загинали отново в същия участък експерти по пътна безопасност установяват редица нередности.

Диана Русинова - председател на Европейски център за транспортни политики: Самата пътна инфраструктура, асфалта, фугата, която е на моста преди самата зона на инцидента. Причината за настъпване на ПТП-та ще я кажат вещите лица, но е факт че следствието, т.е. скъсаната мантинела, говоря за първия ТИР, който изхвърча, можеше да бъде избегнато, ако беше подменена навреме мантинелата, както се случи с втория ТИР, всъщност той е задържан от еластичната ограда.

Заради инцидентите през последната седмица за втори път се подменя мантинелата в опасната зона.

Благой Благоев - представител на фирмата-изпълнител: Горе-долу за пет часа, тая тежка ограда H2W7 и сменихме 48 метра, от тия новите, дето са блъснатите. Щом на едно и също място се удрят, това не е хубаво. Ами сигурно тука от асфалта нещо, не знам, не мога да ви кажа, но от това ще е, то друго няма от какво да е.

Диана Русинова - председател на Европейски център за транспортни политики: Да се помисли за по-съвременни технологии при изработването на въпросните фуги, защото и при новите магистрали също пропадат, а очевидно това е много сериозен проблем.

До дни се очакват докладите на всички независими експерти, за да бъдат отразени техните препоръки в планирания ремонт точно на този участък.

Автор: Мариела Хубинова

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Славия отново ще играе в Европа
Славия отново ще играе в Европа
Барселона финишира с 5:0
Барселона финишира с 5:0