Столичен казус, свързан с компенсациите, които битови клиенти на природен газ трябва да получат за периода декември 2021 - февруари 2022. Клиенти на търговски дружества сигнализират, че тъй като етажната собственост е с общ котел - те реално не получават никаква компенсация.
"Към нашата асоциация се обърнаха граждани, разтревожени от това, че не могат да се възползват от програмата за компенсации. След като събрахме необходимата информация и проследихме кореспонденция с Министерството на енергетиката, открихме проблем, който няма решение. Тези потребители, които имат общо котелно, нямат право да се възползват от компенсации, а само хората, които имат отделни котлета в жилищата си", обясни Павел Миланов - председател на Асоциация за регулиране на отношенията в етажната собственост.
Отговорът на министерството е свързан с лицензии, а всъщност трябва да се даде отговор битови потребители ли са клиентите в тези сгради. За да има справедливост в държавната политика, трябва всички да бъдат включени в програмата на компенсациите, подчерта Миланов.
Цанко Цанов, представител на фирма доставчик на природен газ, заяви, че на територията на София има един краен снабдител - "Овергаз".
"Всички клиенти, които са в сгради с общи инсталации, са клиенти на "Овергаз" и по един или друг начин те използват енергията за отопление, топла вода - техни собствени нужди. Голяма част от клиентите са заявили, че газът се купува от тяхно име и за тяхна сметка и трябва да бъдат компенсирани", допълни той.
БНТ потърси Министерството на енергетиката за отговор. Оттам казаха, че в момента се прави преглед и оценка на всички казуси, в които клиентите не са получили компенсации. Обмисля се създаването на специална програма за такива случаи.
Вижте повече в прякото включване.