НОВИНИ

Тапи и изнервени шофьори по новата отсечка след тунел "Железница"

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
20:43, 30.09.2023
Чете се за: 03:50 мин.
У нас
Слушай новината

Измина година от пускането в експлоатация на 3-километровата отсечката от АМ „Струма“ след тунела „Железница“, в посока Кулата. Тогава регионалният министър Иван Шишков заяви пред медиите, че се с новата отсечка движението ще бъде облекчено. 12 месеца по-късно обаче в района непрекъснато се образуват тапи от автомобили, а инцидентите са чести. Един от тях дори завърши със смъртен случай през ноември миналата година.

Алекс Запрянов е професионален шофьор на тежкотоварен автомобил. Ежедневно му се налага да пътува от Симитли до Видин. Разказва ни, че няколко пъти се разминава на косъм от сериозен инцидент заради лошата организация на движението в новата отсечка от автомагистрала „Струма“ между Симитли и Благоевград.

„Като влезнеш с 40 тона товар в тази отсечка, е много по-трудно да овладееш камиона, не е като лека кола. От Симитли посока Благоевград сме на една височина, а пък отсрещната страна са на друга височина на пътя и ние заслепяваме отсрещното движение. И по този начин става предпоставка за ПТП“, каза Запрянов.

„Маркировката е поставена за автомагистрала. Временна маркировка за преминаване няма. Изведнъж маркировката ви показва, че вие трябва да продължите направо, имате проблем със зрението, не виждате добре в тъмната част на денонощието, вие директно заминавате към бетонния блок“, коментира Георги Бързаков, автоинструктор.

След пускането на новата отсечка, тапите от автомобили в района са обичайни, а шофьорите – все по-нетърпеливи. В пиковите часове на почивните дни преминаването през близо 3-километровия участък отнема един час.

„Шофьорите са изнервени, карат, изпреварват преди бетонните стени, даже в началото като се сложи бетонната стена, веднага една жена излетя през нея, защото просто не е направено като хората“, каза Алекс Запрянов.

„Изведнъж от двулентов път, широк път става една лента и шофьорите, особено чуждестранните водачи, когато не са подготвени за такова нещо, се получават инциденти. Таман си ускорил и изведнъж трябва да намалиш“, допълни автоинструкторът.

Обърнахме се към Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“. След нашата намеса е извършена проверка на участъка, но не са констатирани съществени нарушения. За да се повиши обаче безопасността на участъка, от агенцията предлагат да се стесни пътната лента преди края на новата отсечка, да се постави допълнителна светлинна сигнализация и задължително да се засили полицейското присъствие в района. Но трайното обезопасяване на участъка зависи от завършването на АМ „Струма“, подчертават от агенцията.

В момента продължава работата по укрепването на свлачището след тунел „Железница“ в посока София. Очаква се участъкът заедно с тунела да бъде въведен в експлоатация в началото на 2024 година, посочиха от Агенция пътна инфраструктура.

Репортер: Аксения Ангелова

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Голям пожар избухна след спукване на петролопровод в Украйна, има пострадали
Голям пожар избухна след спукване на петролопровод в Украйна, има пострадали
Проверка на БНТ: Шофьори изпреварват в аварийната лента на АМ "Тракия"
Проверка на БНТ: Шофьори изпреварват в аварийната лента на АМ "Тракия"