ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Тунел "Железница" ще е готов през декември, повишават заплатите в МРРБ, АПИ, ДНСК и БГТОЛ

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 03:35 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Тунел "Железница" се очаква да бъде пуснат за движение през декември, заяви в "Денят започва" регионалният министър Андрей Цеков. Той уточни, че теоретично е възможно да се спази срокът, обявен от предшественикът му - през август, но тогава няма да са привършили работите по укрепването на свлачището и ще се налагат непрекъснати ограничения в движението, което само би затруднило трафика.

      Предвиждат се увеличения за заплатите на служителите в МРРБ, АПИ, БГТОЛ и ДНСК, каза още регионалният министър. За ДНСК и БГТОЛ повишението ще е 20%.

      "Там има хроничен проблем със заплащането на хората. Както в толуправлението, така и в ДНСК - и то най-вече касае хората на терен - инспекторите, които следва да проверяват незаконните съоръжения и служителите, които следят за винетки на пътя. Тези хора работят на заплати между 900 лв. и 1100 лв. и тук остава въпросът как може да е ефективен един такъв служител като той едва осигурява минималното за своето семейство? Увеличението ще бъде насочено към повишение на най-ниските заплати и ще е първа стъпка от реформата на системата, по която оценяваме труда на хората, които извършват контролна дейност", каза той.

      Регионалният министър заяви още, че е отворен за диалог с превозвачите относно по-високите пътни такси за камиони и автобуси. Намира за разумно предложението им за гъвкави тарифи за товарния трафик и по-ниски такси за движение през нощта.

      "Това е добър подход, тъй като по този начин освобождаваме пътищата за товарен трафик - през нощта пускаме основно товарен трафик, когато няма много нормален трафик", посочи Цеков.

      Отстраненото ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" е опитало прибързано да придвижи обществени поръчки за 4,7 млрд. лв. в първите дни на новия кабинет и това е една от причините за смяната му, заяви Андрей Цеков. В тези действия той вижда нездрави интереси.

      "Тези поръчки са обявени през февруари. До май няма действие между тях и изведнъж между 2 и 6 юни, когато става ясно че ще има редовен кабинет, се отварят техническите оферти, а те са по 500-900 страници всяка. Изчитат се в рамките на няколко денонощия и започва да се прави класиране по цена. Това обикновено отнема на АПИ около 18 месеца да го свърши. Сега, в порив на осъзната отговорност, че трябва да свърши нещо за два дни, което обикновено се върши за 18 месеца, подозирам не клопка, а нездрави интереси в това", посочи той.

      Целия разговор вижте във видеото.

      Гледайте повече теми от "Денят започва"

      Чуйте последните новини, където и да сте!
      Последвайте ни във Facebook и Instagram
      Следете и канала на БНТ в YouTube

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?