Втора седмица системата на "Български пощи" изпитва затруднения заради хакерска атака. В първия работен ден след почивната серия клиентите установиха, че в пощата нито могат да плащат сметки, нито да пускат данъчни декларации, нито да изпращат колети за чужбина. От "Български пощи" обясниха, че продължават да работят по възстановяване на системата.
След като информационните системи на "Български пощи" станаха обект на сериозна кибератака на 16 април, продължава отчасти да е спряно доставянето на пратки - получаването им пък е възможно само ако не дължите плащане.
На входа на централната поща в София няма никаква информация кои са услугите, които се извършват. Вместо това има разписани неактуални противоепидемични мерки.
От централната поща обясниха, че в момента могат да се пускат писма и малки пакети до цялата страна, но трябва да се заплащат по банков път.
Заради невъзможността да се плащат и сметки всички, които искаха да погасят режийните си разноски, се насочиха към частните оператори. Това доведе до висене по опашки пред гишетата, а в даден момент системата на една от фирмите също се срина. Накрая хората, на които им беше спешно, направиха банкови преводи.
Срокът за изплащането на великденските добавки е удължен до 3 май. От "Български пощи" не се наемат със срок за справяне с хакерската атака. Работели по проблема непрестанно от възникването му.
Вижте повече във видеото