Градският транспорт попадна в перфектната финансова буря - последните 2 години работи в ковид пандемия, което доведе до намаляване на броя на пътниците. Към това от средата на миналата година се добави и значителният ръст в цените на енергоносителите. Това заяви заместник-председателят на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет Зафир Зарков в "Денят започва".
Според Зарков Столичната община е ангажирала 36% от данъчните приходи за субсидиране и компенсиране на градския транспорт. Ето защо се търси диалог с правителството, с оглед услугата да бъде подпомогната.
В противен случай има риск за заплатите на служителите в столичния транспорт, каза още Зарков. Ако няма адекватно отношение от страна на правителството, безспорно това ще доведе и до намаляване на интервала на движение на превозните средства.
Има недофинансиране в размер на почти 144 млн. лева., допълни общинският съветник.
Цялото интервю вижте във видеото.
Гледайте повече теми от "Денят започва"
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
От "Да, България" настояват да отпадне задължението да се ползва от догодина софтуерът за управление на продажбите в търговските обекти
По-високи държавни такси на БАБХ: Бизнесът със сигнали за увеличение от 10 до 30 пъти
Георг Георгиев пред БНТ: Нищо за Украйна не би могло да се случи без самата нея
Преговорите за мир в Украйна: Има ли доближаване в позициите на Киев и Вашингтон?
Съпругата на Литвиненко пред БНТ: Убийството му е ядрен тероризъм в центъра на Лондон