Градският транспорт попадна в перфектната финансова буря - последните 2 години работи в ковид пандемия, което доведе до намаляване на броя на пътниците. Към това от средата на миналата година се добави и значителният ръст в цените на енергоносителите. Това заяви заместник-председателят на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет Зафир Зарков в "Денят започва".
Според Зарков Столичната община е ангажирала 36% от данъчните приходи за субсидиране и компенсиране на градския транспорт. Ето защо се търси диалог с правителството, с оглед услугата да бъде подпомогната.
В противен случай има риск за заплатите на служителите в столичния транспорт, каза още Зарков. Ако няма адекватно отношение от страна на правителството, безспорно това ще доведе и до намаляване на интервала на движение на превозните средства.
Има недофинансиране в размер на почти 144 млн. лева., допълни общинският съветник.
Цялото интервю вижте във видеото.
Гледайте повече теми от "Денят започва"
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
МВнР: Няма данни за ранени или пострадали български граждани при стрелбата в Сидни
Украйна се отказва от членство в НАТО в замяна на гаранции за сигурност от САЩ и Европа
Оставката на правителството: Какво следва за Бюджет 2026 и за държавата?