От днес започва монтирането на релсите в участъка от Руски паметник до площад "Македония", като дейностите се движат в график. При инспекцията на ремонта столичният кмет Йорданка Фандъков каза, че всеки ден се взимат проби от всички материали, за да се следи качеството. С този засилен контрол трябва да се гарантира качествено изпълнение. Зам.-кметът по обществено строителство инж. Ангел Джоргов уточни, че и останалите ремонти в столицата се движат по план.
Идеята за линеен парк на площад "Македония" е още от 2016-а година. Сега проектът вече се реализира. Той е част от мащабната реконструкция на целия релсов път от Съдебната палата до Княжево.
"Знаете, че трамвайните релси от десетилетия не бяха подменяни, от следващата седмица очаквам вече да има фронт и да започне монтажът на релсите и от "Пирогов" в посока "Бъкстон", и на "Алабин" също изисквам да се работи с нужния брой хора", каза Фандъкова.
Срокът за изпълнението на участъка от Съдебната палата до квартал "Бъкстон" е април. След реализирането му в района ще има много повече зеленина. Линейният парк е по проект на известно френско архитектурно бюро.
"Надявам се, че това ще бъде едно от хубавите зелени места в София,с елетротранспорт и разбира се, с места за паркиране", коментира Йорданка Фандъкова.
"С 20% намаляват, запазваме голям брой, тук ще се паркира и от другата страна също е запазено паркирането", допълни инж. Ангел Джоргов.
Зелените трамвайни релси се правят трудно и още по-трудно се поддържат, за сметка на това обаче създават неповторим чар и атмосфера в града. Затова зеленото трамвайно трасе сега ще стигне до бул "Христо Ботев". За да може да се поддържа добре новият линеен парк на София, в земята ще бъде вкопана цистерна от 12 тона.
Така и новата растителност, и новото зелено трамвайно трасе ще могат да се поливат достатъчно често. От общината уверяват, че този път и качеството на ремонта ще е много добро. Всеки ден се взимат проби от всички възможни материали - от основата, от бетона и ще продължат да се взимат.
"В няколко лаборатории се изследват, като те всичките са независими и акредитирани, като успоредно с пробите, които е длъжен по договор да прави изпълнителят, проби се правят и от строителния надзор, пак в независима лаборатория. Проби се взимат от различни участъци на трасето всеки ден и в момента въпреки дъжда показателите, които сме достигнали, са доста над проектните такива", обясни инж. Джоргов.
След края на ремонта през 2023-а, по линия номер 5 ще се движат чисто нови трамваи. В момента тече и процедура за купуването на още 13 нови трамвая за нуждите на Столичната община, но участниците в конкурса обжалват, текат дела и затова процедурата се бави, обясни още столичният кмет Йорданка Фандъкова.
СНИМКИ: Десислава Кулелиева, БНТ