Представители на инициатива "Граждани за София" от кварталите "Младост" и "Дружба" днес се обявиха срещу проекта, по който вече се строи поредния участък на метрото между Бизнеспарк София и "Младост" 1.
Според архитект Димитър Димитров, бъдещият маршрут минава далече от блоковете в "Младост" 3 и 4. Освен това спирките ще са удобни само за работещите в бизнессградите в района, но не и за хората от квартала. Димитров настоя и за преработка на проекта за строящия се лъч между Цариградско шосе и летището, тъй като той също подминавал голяма част от "Дружба".
За "По света и у нас" шефът на Столичния метрополитен Стоян Братоев обясни, че по стандарт метрото може да е на до 500 метра до гъстонаселен район. Той уточни, че близостта на жилищните сгради не е най-важния, а един от десетките критерии при проектирането на линиите. Според тях, метрото трябва да има възможно най-пряка връзка с наземна инфраструктура, близост до места с висок трафик и пътникопоток, а също и да не се дублират с градския транспорт.
Автор: Милен Кирилов