Около 200 хиляди души са получили предложение да продадат гласа си. Това сочи проучване на Алфа Рисърч, поръчано от неправителствената организация "Прозрачност без граници".
Повече от половината избиратели посочват купуването на гласове като основен проблем на предстоящите избори. Една пета пък смятат, че основният проблем е неадекватната реакция на институциите на сигнали на граждани за опорочен вот. Още толкова посочват, че информационната кампания как да гласуват гражданите е била недостатъчна.
"Спокойно можем да кажем, че около 200 хиляди избиратели под някаква
форма са въвлечени в този процес, който ние наричаме купуване на
гласове", подчерта Димитър Димитров - експерт в Агенция "Прозрачност без граници"
БНТ: - Това означава, че в България върви предлагане на купуване на вот
толкова, колкото да вкараш една партия в парламента?
"Да, само че тъй като се прави от всички партии или така предполагаемо усилията са разнопосочни, няма как да кажем, че то се е концентрирало в една партия", поясни той.
Автор: Цвета Младенова