Оставката на правителството, политическата криза и предсрочните избори предизвикаха не малко притеснения. На фона на тежките преговори в Европейския съюз за субсидиите през следващия програмен период - представители на бизнеса и на местната власт са обезпокоени има ли риск за европейските пари за България.
Първата изцяло завършена магистрала трябва да бъде "Тракия". Работи се по последния участък, който свързва "Петолъчката" с готовото вече трасе Карнобат - Бургас. В момента активното строителство оказва се е невъзможно.
Инж. Атанас Видев, ръководител на обекта на ЛОТ 4 на АМ "Тракия":
- На трасето не се работи поради преовлажняване на самите насипни зони и на изградените зони от несортиран трошен камък. Работи се само по кариерите, като се добиват материали, които са за изграждане на самата настилка.
Инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ:
- Над 75% от работата е изпълнена, даже вече са близо 80 и в момента се работи на обекта. За съжаление наистина има леко забавяне на темповете, но така или иначе очакваме това да бъде наваксано срока да бъде спазен.
Цялото трасе трябва да бъде готово на 31 май, така от началото на лятото изцяло по магистрала ще се пътува от София до Бургас. До момента няма забавени плащания към изпълнителя, от АПИ гарантират, че до края на договора всички пари ще се превеждат в срок. Втората изцяло готова магистрала, която предстои да се пусне е "Марица", тя свързва "Тракия" с граничния пункт Капитан Андреево. Изграждането й се забави заради откритите по трасето и археологически находки.
Инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ:
- Така или иначе до края на годината ако може да се случи изцяло автомагистрала "Марица" да бъде пусната ще бъде щастливи.
С пускането на "Марица" от Капитан Андреево до София ще се пътува по магистрала, а летните задръствания по натоварения път ще отидат в историята. Само след месеци и по магистрала "Струма" ще се стига до Дупница. Има договори и за строежа до Благоевград, а само преди дни Брюксел одобри цялото трасе от столицата до граничен пункт "Кулата".
Инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ:
- Най-важното, което е всъщност, че с приемането на тази апликационна форма, всички средства, които са платени до този момент за автомагистралата ще бъдат възстановени в държавния бюджет. Т.е. държавата ще си възстанови тези близо 50 милиона.
Строителството на "Струма" ще продължи още 4 години, защото там ще се изгради и най-дългия тунел на Балканите.
Други проекти, по които България има сериозни международни ангажименти, са свързани със сектора енергетика. Безспорно сред най-важните са газопроводите Южен Поток и Набуко, както и проучванията за нефт и газ Черно море. Чрез тях държавата цели да постигне реална енергийна независимост.
"Алианс за права и свободи": Практически е невъзможно съставянето на кабинет в този парламент
НА ЖИВО: Депутатите приеха промени в Кодекса на труда за гъвкаво работно време
Внимание - радиоактивност: Задържан е варненец за фалшиви заплахи по радиото и ислямски призиви
Първите осем изтребителя F-16 се представят официално в авиобаза „Граф Игнатиево“