Трафикът през река Дунав остава затруднен при Дунав мост и край Свищов, въпреки че движението за ТИР-ове беше пуснато по моста при специален режим. Заради дупка в старото съоръжение три дни движението на тежкотоварни автомобили за Европа и Азия на практика беше блокирано.
Трафикът през река Дунав остава затруднен при Дунав мост и край Свищов, въпреки че движението за ТИР-ове беше пуснато по моста при специален режим. Заради дупка в старото съоръжение три дни движението на тежкотоварни автомобили за Европа и Азия на практика беше блокирано.
Затруднения имаше и на ферибота Свищов-Зимнич, където има опашки от ТИР-ове.
Днес с ремонта на Дунав мост се запозна и президентът Росен Плевнелиев. Обновяването на съоръжението ще отнеме 6 месеца, ще се работи денонощно, заяви държавният глава. Дунав мост, през който за 24 часа преминават средно 4 хиляди превозни средства, ще бъде разширен с още едно двупосочно платно.
Президентът подчерта, че в момента дилемата е дали да се изгради изцяло нов мост или да се направи паралелен на съществуващия.
"Искам да мислим за разширяването капацитета на съоръжението. Има два варианта - дали към съществуващия да добавим още един, който да се закачи към неговите фундаменти, което е по-лесното решение, или да се мисли изцяло за нов мост", каза Плевнелиев.
Президентът коментира и изграждането на скоростния път Русе - Свиленград. За построяването му ще се търси публично-частно партньорство. Интерес проявяват Катар и Китай.
"До две седмици Министерски съвет ще отпусне 2 милиона лева на МРРБ, за да
направи оценка на световно ниво. Това беше и изискването на ЕК, защото разработваме основния план на България за трафика. В края на годината съм в Катар и се надявам да си стиснем ръцете за проявения стратегически интерес", добави Росен Плевнелиев.
Скоростният път ще е готов до 2020 година.