ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Екип на БНТ влезе в тунела "Витиня" по време на ремонта

Александър Марков от Александър Марков Оператор: Николай Николов
Всичко от автора
A+ A-
Чете се за: 01:00 мин.
У нас

В средата на ноември ще приключи ремонтът на виадукта "Елешница" и двата виадукта между тунелите "Топли дол" и "Ечемишка" на АМ "Хемус", преди да паднат температурите, заявиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Продължава и ремонтът в най-дългия тунел у нас - "Витиня", в тръбата в посока Варна. Защо през пролетта тунелът няма да има нищо общо с предишното си състояние и ще се превърне в ново, европейско съоръжение - екип на БНТ влезе в тунела по време на ремонта. Вижте уникални кадри.¤W1 183 ]] C2.5 J 0 v1.0 CLIP src="1" in="0" nat="2" nat2="-1" off="0" out="24" position="24" vid="1" CLIP src="2" in="274" nat="2" nat2="-1" off="0" out="331" position="331" vid="1" [[{M}атм. багер отвън кърти бордюра¤W2 554 ]] C2.5 J 0 v1.0 CLIP src="3" in="35" nat="2" nat2="-1" off="0" out="85" position="85" vid="1" CLIP src="4" in="52" nat="2" nat2="-1" off="0" out="78" position="78" vid="1" CLIP src="5" in="46" nat="2" nat2="-1" off="0" out="96" position="96" vid="1" CLIP src="6" in="45" nat="2" nat2="-1" off="0" out="95" p

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Дълъг малко над километър, Витиня не е виждал ремонт 27 години. Сега работата кипи с пълна сила - работи се на 3 смени, 24 часа в денонощието. Влизаме навътре.

      Екипите в момента работят малко след средата на тунела в посока Варна. Паралелно с полагането на бетоновото покритие, строителите вграждат и нова дренажна тръба.

      По стените на тунела ясно личат "язвите" - дупки в бетоновата обшивка, предизвикани от пробива на течове. Работниците ги маркират в червено, готови за ремонт.

      Нова хидроизолация и дренажни системи предстои да бъдат положени. Количеството бетон, извадено от старата третична облицовка на тунела, е умопомрачително.

      Инж. Георги Златев, агенция "Пътна инфраструктура": Това ще бъде едно съоръжение с модерно осветление, което няма да бъдат старите газоразрядни лампи, а ще бъде ново лед осветление, както и Вие казахте, работим по вентилационната система, така че да бъдат спазени всички модерни изисквания.

      В новия тунел ще има пожарогасители и пожарна екипировка. Аварийните изходи също ще бъдат изцяло ремонтирани. Видеокамери, свързани с охраната по магистралите, ще бдят за вандали. Паралелно се работи и по тунел "Ечемишка".

      Инж. Георги Златев, агенция "Пътна инфраструктура": Това, което вече направихме за останалите тунели, тоест стените да бъдат боядисани в бяло, предполагам, че всеки, който е минавал и през Траянови врата, през Топли дол, е забелязал, че стените са освежени, маркировките, осветлението, там, където имахме изгорели лампи, те също са ремонтирани. Така че усилията ни да подобрим състоянието на тунелите не е концентрирано само в тунел Витиня и Ечемишка, който се ремонтира, а към всички тунелни изработки.

      Алтернативният път за шофьорите е през първокласния път към Ботевград. Отбивката за който е на 30-ия км. на автомагистрала "Хемус" при Витинската река. А за идващите от Ботевград - при 36-ия км. на автомагистралата в посока София.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?