ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Франция с мерки срещу нелоялната конкуренция в автопревоза

bnt avatar logo от Юлия Талева
A+ A-
Чете се за: 00:53 мин.
Икономика

Нов френски закон за чуждестранните превозвачи завари неподготвени българските международни шофьори. От 1 юли 2016 г. превозвачите, които извършват доставки във Франция, ще трябва да получават на нейна територия възнаграждения според френските стандарти. Мярката е чакана отдавна от френските превозвачи. Целта й е да се преборят с конкуренцията на ниското заплащане.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Чуждестранните превозвачи, които извършват доставки във Франция, ще трябва да получават възнаграждения според френските стандарти. Това задължава новият френски закон, който влиза в сила от 1 юли.

      За френския транспортен сектор това е "една малка революция" - поне така се изказаха френски компании и медии по повод излезлия днес указ във Франция. Според него от 1 юли т.г. чуждестранните превозвачи от влизането си на френска територия трябва да получават възнаграждение, равно поне на минималната френска работна заплата (т.е. 9,67 евро на час). Социалните им осигуровки остават тези на страната на произхода. Телевизия БФМ илюстрира новината с примера за български превозвач по линията София - Бордо.

      Законът, който се роди след продължителни дебати, е "стъпка в борбата с нелоялната конкуренция" по думите на френския държавен секретар на транспорта Ален Виделис. Новото правило ще се отнася главно за т.нар. каботаж - придвижването за доставки на стоки от една до друга точка на Франция.Чуждите превозвачи имат право на три такива превозни операции в рамките на 7 дни. За българските компании тази практика е разрешена от 2012 г., но винаги е нервирала френските фирми заради по-ниските тарифи на чуждите конкуренти.

      Указът предвижда създаването на нови удостоверения за превозните операции с шестмесечен срок, които да бъдат част от бордните документи на превозвача.

      Освен одобрение законът срещна и резерви, особено от френски транспортни компании, които имат свои филиали в чужбина. Те се боят от главоблъсканицата около изчисленията на заплащанията според ставките в различните страни. Задачата е сложна и за самите власти, които трябва да контролират повсеместното спазване на закона.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?