Изненадваща проверка в автобуса от летището към центъра направиха заместник-кметът по транспорта - Евгени Крусев, и директорът на Центъра за градска мобилност - Христиан Петров. Те провериха дали са изпълнени техните указания след зачестилите случаи на глобени чужденци по линиите 84, 184 и 384 на спирките да бъдат поставени табели на английски език с упътване за придвижването в столицата и кондуктори във всеки автобус по направленията от аерогарата.
This is a modal window.
Общинските служители първо провериха дали работи автоматът за автобусни билети, инсталиран на Терминал 1, а след това инспектираха дали във всеки автобус има кондуктор, който да продава билети на чужденците.
„Ето това е наш служител и неговата работа е да продава билети и еднодневни карти.“
Евгени Крусев - заместник-кмет по транспорт на Столичната община
„Целта ни беше да проверим, дали действително има кондуктори , които да продават билети, да упътват хората, да им помагат да се ориентират в столичния градски транспорт и всъщност установихме, че всички мерки, които сме предприели, се изпълняват.“
Очевидци твърдят, че контрольорите често са се възползвали от невежеството на чужденците и са ги глобявали дори при наличието на билет, но непродупчен.
Евгени Крусев - заместник-кмет по транспорт на Столичната община
„Не мога да кажа дали е било умишлено, или не, но нашата цел е превантивно да предотвратим въобще да не се допускат такива ситуации, защото от тях не печели никой.“
На спирките вече са поствени табели и на английски език, а до седмици предстои и монтирането на павилиони за билети и на двата терминала. След поставянето им в рейсовете вече няма да има кондуктори.
Христиан Петров - директор на Центъра за градска мобилност
„Това е временна мярка, докато изградим пунктове за продажба на терминал 1 и 2 , като вече сме минали последните стъпки към тяхното изграждане.“
Шофьорите на автобусите ни информираха, че преди предприетите мерки най-честата случка е била чужденец да иска да си купи билет с банкмота от 50 лв. Тъй като по наредба шофьорите имат право да продват билети само при приготвена точна сума, често се е случвало пътниците да останат нетаксувани, а контрольорите да ги глобят спирка по надолу.