НОВИНИ

Кошмарни условия в автобуса: кого да уведомим

За това как едно оплакване от пътуване с автобус при кошмарни условия с липса на отопление и елементарна хигиена се оказа извън контрола на проверяващите органи. За какви нарушения могат да санкционират от ДАИ и кой отговаря за комфорта на пътниците в автобусите?

Милена Кирова
от Милена Кирова
20:05, 30.01.2016
Чете се за: 01:14 мин.
У нас

Едно пътуване операделено може да се превърне в изпитание за човешката издръжливост на студ и неприятни миризми. Събота. Почивен ден - идеален за разходка в планината - хващаме първия междугардкси автобус. Пътуването трае час и 10 минути. Но сякаш е цяла вечност. Още с качването в автобуса - мухал, казваш си "добре, ще го преживея.'' Но с потеглянето вътре се заформя вихрушка - липсват уплътнения по прозорците, на задната врата зее 4-сантиметров процеп. Вътре е по-студено отколкото на вън. Пътуваме с шапки и ръкавици, дори щофьорът. Питаме защо:

Извинявайте това на кой превозвач е?

Иван - шофьор: Този бус? Мой.

- Ваш?

Иван - шофьор: Да.

- На колко години е?

Иван - шофьор:На 25. Стар е.

- Кога са ви проверявали ДАЙ последно?

Иван - шофьор:Онзи ден.

- Онзи ден?

Иван - шофьор: Да.

- И какво казаха?

Иван - шофьор: Е, те тук не проверяват. Те проверяват документите само. Те вътре не влизат.

- А документите са ви изрядни, нали?

Иван - шофьор: Да, да.

Оказва се действително, че ,"Превозвачът Експресбус Транс'' е с изрядни документи за технически преглед. Проведен незнайно как. Но кой отговаря за състочнието на автобуса отвътре. Търсим отговора от ДАИ. Демонстрират на изряден рейс какво проверяват.

Иван Христов - главен инспектор ДАИ: Гледа се протектора на гумата дали е износен до гладкост, или има разкъсвания.

Проверяват още светлините, огледалата за задно виждане, чистачките. Оглежда се дали няма добавяни седалки. Кой носи отговорност за мухала и студа?

Пламен Николов - шофьор: Всеки си отговаря за неговите транспортни средства, за часа. За нас по принцип винаги клиентът е на първо място, все пак трябва да е удобно и приятно.

Иван Христов - главен инспектор ДАИ: Значи това е работа на пункта, където е преминал техниечески преглед. Пункта трябва да провери включително дали работи парното, дали всички стъкла са правилно уплътнени, дали се затварят правилно, дали примерно отгоре люковете са уплътнени или тече през тях вода.

Всеки автобус преминава технически преглед на 6 месеца. В ДАИ обаче ежедневно постъпват жалби за неизпълнение на курсове, закъснения или арогантно поведение на шофьори. А санкциите започват от 50 до 150 лева за техническа неизправност и 200 лева за неизпълнение на маршрута. Санкцията за комфорта - остава морална.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Доброволци продължават издирването на мъж в Стара планина
Доброволци продължават издирването на мъж в Стара планина
Опасни заледени детски площадки в София
Опасни заледени детски площадки в София