НОВИНИ

Най-мощният парен локомотив в Европа тръгва към Черепиш

Парният локомотив ”Баба Меца” ще пътува за Лазаровден и Цветница, като ще предложи две атракционни пътувания на 8-ми и 9-ти април 2017 г., по маршрут от София до Кюстендил и обратно и до Черепишки манастир. Инициативата е на Холдинг "Български държавни железници” ЕАД и Министерството на туризма.

Благой Цицелков
от Благой Цицелков
10:43, 30.03.2017 (обновена)
Чете се за: 01:36 мин.
Още
Снимка:

Дебютният туристически пакет с ретро локомотива "Баба Меца" е по маршрут София - Кюстендил. На гарата в Кюстендил пътниците ще бъдат посрещнати от програма и гидове, които ще помогнат на всеки да се отправи към забавление, което го интересува. Гидовете ще бъдат осигурени от Министерството на туризма. На самата гарата пътуващите ще разполагат с достатъчно време да снимат уникалната машина, както и да разберат повече за нейната история.

;

По света пътуването с ретро локомотиви и вагони е сред най-скъпите туристически преживявания, защото изисква огромен енергиен и трудов ресурс, а поддръжката на старите състави е несъизмеримо по-трудна от всеки друг вид ремонтна дейност. У нас чуждите туристи плащат едноседмични пакети на цени, които започват от 3500 евро на човек – цена без аналог за туристическо преживяване в България. Билетите за дебютния туристически пакет на Лазаровден и Цветница са значително по-евтини.

Цената на билет за отиване и връщане до Кюстендил със запазено място е 43 лв. Влакът ще спре на Радомир, където за половин час Баба Меца ще бъде „захранена”, а иначе казано – технически обслужена и ще продължи към Кюстендил. За любителите на природата са предвидени две спирки: на Земен – за Земенски манастир и на Скакавица – за едноименния водопад. Тръгването от гара София на 8 април, събота, е в 8,55ч., а връщането обратно към София е в 15,05ч. Цената за двупосочен билет до Черепишки манастир е 31 лв. Тръгването на 9 април, неделя, е в 9,30ч. сутринта. Влакът ще пристигне на спирка Черепиш в 11,50ч. Връщането ще е в 15,05ч.

;

Инициативата стана възможна благодарение на Холдинг „Български държавни железници” ЕАД и Министерство на туризма, които за първи път надскочиха своята ресорна предопределеност и си подадоха ръка, за да стартират съвместен продукт за железопътен туризъм.

Това е дългогодишна мечта както на железничарите, така и на общините, които желаят да посрещат организирани туристи, емоционално обвързани с преоткриването на България и вековната традиция за екскурзии с влак. Такива пътешествия са неделими от културно-историческия и кулинарния туризъм, тъй като хората стигат до населено място, разхождат се, посещават най-интересните обекти, задължително похапват и се снимат.

Историята на "Баба Меца" е забележителна. Локомотивът е от серията 46.03, и е най-мощният в Европа, а неговата колоосна система по формулата 1-6-2, проектирана от български инженери, е уникална за света. Локомотивът е построен през 1931 година в Полша. На него, в продължение на три години, като огняр работи и поетът Никола Вапцаров. След 55 години неспирна работа "Баба Меца" е оставена да отпочине. Локомотивът е възстановен от машиниста Ангел Алексиев, който заедно с двама помощници го връщат към живот и от 2015 година отново вози влакови композиции. Наречен е нежно "Баба Меца" заради огромните си размери и изключителна тяга. Върху неговото 150 тонно тяло се упражнява 90 тона спирачна сила.


Билети за атракционните пътувания могат да бъдат закупени от билетните каси на БДЖ в столицата. За допълнителна информация обръщайте се на информационния телефон на БДЖ 0700 10 200.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Възстановяват крайречните гори в Русенско
Възстановяват крайречните гори в Русенско
​Разследване на БНТ в шивашката промишленост - хора чакат заплтати с години
​Разследване на БНТ в шивашката промишленост - хора чакат заплтати с години