Община Добрич търси чрез съда 1 милион и 100 хиляди лева от община Балчик за забавени такси за отпадъци. Сумата е натрупана от началото на годината за сметта, която се извозва от претоварната станция в крайморския град до депото в село Стожер и от отчисленията към Регионална инспекция по околната среда и водите във Варна.
Девет общини участват в сдружение „Управление на отпадъците – Регион Добрич”, което изгради депото в Стожер. Водеща в него е община Добрич и затова е ангажирана да плаща таксите за оператора на сметището и на Екоинспекцията във Варна. На територията на Балчик е изградена претоварна станция със сепаратор, която обслужва и общините Шабла и Каварна. От там отпадъците, които не подлежат на рециклиране, се извозват до депото в Стожер. Кметът на Балчик Николай Ангелов отказва да плаща под предлог, че колегите му не са се разплатили за сепарирането.
Йордан Йорданов, кмет на община Добрич: “Ние трябва да вземаме от нашата план-сметка, за да погасяваме техните задължения. Иначе търпим санкции от РИОСВ – Варна“.
Кметът на Балчик заяви, че община Шабла дължи около 100 хиляди лева, а Каварна – 600 хил.
Мариян Жечев, кмет на община Шабла: „Всичко, което е фактурирано към нас от претоварна станция Балчик и получено като фактури в община Шабла, е разплатено“.
Нина Ставрева, кмет на община Каварна: „Общата сума, която община Каварна дължи на претоварната в Балчик, на депото в Стожер и отчисленията към РИОСВ на база на общия тонаж отпадъци е 187 261 лева“.
Мариян Жечев и Нина Ставрева заявиха, че плащат двойно за едни и същи отпадъци, защото се извозват в депото в Стожер без да се сепарират.
Мариян Жечев: „Не може през лятото, когато отпадъкът е видимо повече от половината опаковки, да имаме сепарация 5, максимум 10%”.
Кметът на Балчик обеща да преведе дължимите от общината
400 хил. лв. до края на миналата седмица, но това не се случи. Днес кметът на Каварна Нина Ставрева изпрати писмо до сдружението за свикване на общо събрание.