НОВИНИ

От СБА искат шофьорските изпити да минат в частни ръце

Частни фирми да провеждат шофьорските изпити, а ДАИ и Министерството на транспорта да имат само контролни функции, предлага Съюзът на българските автомобилисти. В отворено писмо от СБА заявяват, че промяната ще прекрати купуването на книжки. От Министерството на транспорта публикуваха напълно противоположни мерки за справяне с корупцията в автомобилния сектор.

Александър Марков
от Александър Марков Станислава Христова
17:20, 13.06.2017
Чете се за: 01:25 мин.
У нас
Снимка:

Частни фирми да провеждат шофьорските изпити, други - обучението на кандидат-шофьорите, трети - да издават лицензи, предлага Съюзът на българските автомобилисти. Това е формулата за пресичане на корупцията при кандидатстването за книжка, смятат от Съюза.

;
инж. Емил Панчев, председател на СБА - Не може държавата с едната ръка да изпитва, а с другата ръка да контролира, просто е невъзможно това да се случва. И, докато това не се разбере, винаги ще има корупция в шофьорските изпити.
;

Фирмите, които провеждат изпитите, разбираемо, да не се занимават и с обучението на кандидат-шофьорите, предлагат още от СБА.

;
инж. Емил Панчев, председател на СБА - Каква е гаранцията, че няма да има корупция и при частниците? - Гаранцията е в една фирма, ако има такова нещо, държавата трябва да засили контрола върху изпитите и тя веднага ще отнеме лиценза и този човек, който е взел, или фирми, които са ги взели, ще си изгубят своя бизнес, това е гаранцията, а сега държавата, служителят му е все едно за държавата в момента.
;

От транспортното министерство пък предлагат: кандидат-шофьорите сами да избират маршрути при кормуване, като се запазят само началната и крайна точка. И още: автоинструкторите да не са в изпитните комисии. От СБА смятат,че тези мерки са половинчати.

;
Александър Цацев, председател на СБА-Благоевград - В практическата част основното влияние е на председателя на изпитната комисия, но все пак преподавателя в тези 31 часа по време на подготовката познава качествата на кандидата, знае неговите възможности и съответно мнението му относно оценката ще бъде по-обективно.
;

Траспортното министерство предлага още кандидат-шофьорите да кормуват в държавни коли, специално оборудвани с компютри, датчици за движение и видеонаблюдение, така че да се вижда, а датчиците да отчитат всяко натискане на педала.

;
Александър Цацев, председател на СБА-Благоевград - Един кандидат да смени автомобила по време на изпита няма да бъде коректно спрямо кандидата.
;

Атанас Камберов в момента кара курсове за шофьор. За него е важна практиката, а не толкова автомобила, на който ще се проведе изпита.

;
Атанас Камберов, кандидат-шофьор - Според мен ще е едно и също, важното е инструкторът да е там.
;

Според по-опитните шофьори, по-младите не излизат достатъчно подготвени от школите, а проблемът не е само в изпитите и корупционните практики.

;
Дамян Станев, шофьор - Първо часовете са малко, падна изпит за полигон, паркиране, нощно шофиране, шофиране при екстремни ситуации, в смисъл на лед, по време на дъжд. Никой не обучава младите как да извършват изпреварване, това си е сериозен проблем.
;

За да станат факт предложенията на транспортното министерство, трябва да бъде променена Наредбата за прилагане на Закона за движение по пътищата.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Фалшиви сигнали на 112 за незаконен добив на дървесина в Кюстендилско
Фалшиви сигнали на 112 за незаконен добив на дървесина в Кюстендилско
​Токът за бита ще поскъпне с до 2%, парното с до 10%
​Токът за бита ще поскъпне с до 2%, парното с до 10%