Бъдещите шофьори ще могат сами да избират маршрута, през който да минат по време на практическия си изпит по кормуване. Те ще трябва да спазят само началната и крайната зададена точка от изпитващия. Това е един от вариантите, който може да бъде заложен в нова методология за провеждане на изпита за нови шофьори, съобщиха от министерство на транспорта. Шофьорските изпити да излязат от Държавната автомобилна администрация и да се поемат от частна фирма – за това настояха в отворено писмо от Съюза на автомобилистите в България като смятат, че това е начин да се пресече корупцията.
Спешните мерки за прекратяване на нередностите при практическите изпити засягат освен бъдещите шофьори и автоинструкторите. Ако предложенията за промени бъдат приети те няма да могат да присъстват на изпита по кормуване.
Александър Цацев, председател на СБА Благоевград:
В практическата част основното мнение е на председателя на изпитната комисия, но все пак преподавателя в тези 31 часа по време на подготовката познава качествата на кандидата, знае неговите възможности и съответно мнението му относно оценката ще бъде по –обективно.
Друго предложение касае автомобила, на който се провежда изпита. Идеята е това да става на държавни коли, а не на тези на инструкторите.
Александър Цацев, председател на СБА Благоевград:
Един кандидат да смени автомобила по време на изпита няма да бъде коректно спрямо кандидата.
Атанас Камберов в момента кара курсове за шофьор. За него е важна практиката, а не толкова автомобила, на който ще се проведе изпита.
Атанас Камберов:
Не е важно на коя кола е изпита, важното е инструктора да е там.
Според участници в движението, младите шофьори не излизат достатъчно подготвени от школите, а проблемът не е само в изпитите и корупционните практики.
Дамян Станев:
Първо часовете са малко, падна изпит за полигон, паркиране, нощно шофиране, шофиране при екстремни ситуации.
Мерките предложени от транспортното министерство са поредните, с които държавата се опитва да прекрати корупционните практики както от служители на автомобилната инспекция, така и от самите кандидати. През годините листовките бяха прехвърлени от хартия на електронен вариант, а от тази пролет те се решават в изолирани кабинки.