НОВИНИ

Прошков: Въвеждаме постоянен контрол с полиция в проблемните линии в София

Прошко Прошков от Движение "България за гражданите" заяви в "Денят започва", че всъщност няма увеличение на цената на транспортната услуга, освен на единичния билет. Това се прави, за да може системата да остане социална за различните преференциални групи и тежестта да се поеме от хората, които пътуват по-рядко. Целта е да се направи транспорта в столицата по-бърз, за да се свалят хората от колите. А това ще стане с много инвестиции, уточни още общинският съветник.

bnt avatar logo
от БНТ
08:44, 15.04.2016
Чете се за: 01:34 мин.
У нас

Въпреки че Движение "България за гражданите" обяви, че неговите общински съветници ще гласуват против решението на Столичния общински съвет за увеличение на цената на билета за градския транспорт, Прошко Прошков изненада като даде положителен вот. В "Денят започва" тази сутрин той обоснова решението си с факта, че е единственият от партията си, който се занимава с градска мобилност и транспорт, отдавна работи по това предложение на СОС.

Прошков уточни за гражданите, че всъщност няма увеличение на цената на транспортната услуга, освен на единичния билет. Тази система е за пътниците, които ползват транспорта много рядко. Целта е да се стимулира закупуването на абонаментни карти.

"Имаме над 10 вида абонаментни карти, има над 28 категории преференциални карти, които покриват всички социални групи. Транспортът в София, не знам дали знаят гражданите, е един от най-тежко субсидираните. Имаме около 100 милиона за преференциални карти - за майки, бащи, деца, докторанти, студенти... се возят на много ниски цени или безплатно. Т.е тази система, за да остане социална, за да може картите да не се повдигнат, се предлага увеличение на единичния билет от граждани, които ползват транспорта много рядко. Както съм аз - ползвам транспорт, колело, кола. Идеята е тежестта да се поеме, ако има такава, върху хората, които имат тази възможност и от време на време пътуват", каза Прошков.

Той заяви, че има дефицит в транспорта, защото от години постъпват едни и същи средства, а в същото време се разширяват линиите и има и повече линии на метрото. Но за да стане атрактивен транспорта, трябва да се свалят хората от автомобилите. Това ще стане с повече инвестиции.

Прошков заяви, че са приети няколко негови предложения, като това да бъде уточнен конкретен срок за започване на процедура за въвеждане на електронна таксуваща система. Тя ще даде възможност след две години да се направи справедлива тарифна система.

"Няма вече да се плаща за една и за 20 спирки една цена. Трябва да плащаш колкото пътуваш, зависимост за коя зона, колко време, колко спирки. Това нещо изисква инвестиции", каза Прошков.

Неговата цел е да се свалят хората от автомобилите като се направи транспорта бърз почти колкото автомобилния транспорт. Това ще стане като се инвестират много повече средства и се реорганизира цялата система на наземния транспорт, който да отива до трите лъча на метрото. Прошков уточни, че на бус лентите ще има камери, а трамвайната лента също ще бъде обособена. Но това ще отнеме години.

В по-скорошен план - до два три месеца, ще се въведе постоянен контрол във всички проблемни линии, където има постоянно нередовни пътници. Прошков заяви, че има цели групи гратисции, но не пожела да уточни в кои линии са и от кои социални групи са те. Само уточни, че по линиите ще се пуска и общинска полиция.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
​Президентът на Венецуела обвини САЩ, че искат да го свалят от власт
​Президентът на Венецуела обвини САЩ, че искат да го свалят от власт
Протести срещу Доналд Тръмп в Ню Йорк
Протести срещу Доналд Тръмп в Ню Йорк