Полетът на „Райънеър“ от Бергамо за Бургас този следобед е бил отменен. Причината не е ясна, твърдят българите, които чакат на летището в италианския град. Това е втори отменен полет на нискотарифния превозвач в рамките на 24 часа, който засяга наши сънародници.В неделя около 200 пътници, половината българи, бяха блокирани с часове на германското летище „Шьонефелд“. Част от тях били настанени в хотел, други сами намерили начин да се приберат.
Пътниците се качили на самолета от Берлин до София в 15.20 в неделя, но им било обяснено, че не могат да излетят заради буря.
Ружа Любенова, пътник: Изчакахме 2 часа в самолета при страшен задух.Не беше включен климатика, а имаше семейства с малки деца, възрастни хора.
Пътниците били помолени да се върнат на летището и да изчакат още 2 часа, докато самолетът отново се подготви за полет.
Ружа Любенова, пътник: Когато влязохме обратно в чакалнята, се оказа, че полетът е анулиран и всеки трябваше да търси начин да се спасява.;
Oт „Райънеър“ обясниха,че полетът е отменен, заради гръмотевични бури в София. Пътниците били уведомени за ситуацията и им е предложено възстановянане на парите за билета или полети до други летища. Според пътниците обаче те нямали връзки до София. Част от пасажерите прекарали нощта в хотел и ще чакат до утре да се приберат у нас.
Игнат Арсенов, директор на Европейският потребителски център в България: За целия този период докато дойде следващият полет,ще трябва да им бъдат осигурени грижи - тоест не е една нощувка. А съответно, ако те летят чак в четвъртък , трябва да им бъдат осигурени три нощувки.;
Пътниците могат да подадат жалба в компанията ако не са им осигурени хотел, и храна докато чакат следващия полет.
Игнат Арсенов, директор на Европейският потребителски център в България:Нека събират всички бележки ,да ги пазят.Фактури и съответно от банката извлечения ако са платили с карти и да ги претендират веднага след като се приберат в България пред превозвача да им бъдат заплатени.
От Европейския потребителски център отчитат ръст на жалбите срещу авиокомпании, заради увеличения брой пътници.