Около 180 българи бяха блокирани на летище "Чампино" в Рим тази сутрин и не можаха да излетят за София. Причината - заради мъгла самолетът кацнал на друго летище. Част от пътниците са пренасочени за полети на 10 и 11 май, други сами са потърсили начини за придвижване до София - с автобуси и полети до Букурещ. От външното ни министерство уверяват, че българското посолство в Рим следи развитието на ситуацията, остава на разположение и е в постоянен контакт с нашите сънародници, както и с летищните служби.Пътник от отменения полет се обади в редакцията ни и се оплака, че не е получил съдействие. От консулството в Рим заявиха, че правят всичко, което могат в тази ситуация.
Николай Иванов от София, един от неизлетелите пътници, разказа, че полетът им бил отменен в 8 часа сутринта. Преди да започнат да се спасяват самостоятелно и да търсят други полети или автобуси, за да стигнат до София хората, стояли около 3 часа на летище " Чампино ".
Николай Иванов, пътник: Никой тук не е идвал, а ако е идвал някой, то е било много по- късно, от когато беше всъщност проблема, нито нещо организирано е имало за всички пасажери в полета. Абсолютно всеки по какъвто начин намери така се оправя, всеки е намерил билети за някъде с автобуси, през други летища, ние ще летим тази вечер през нощта за Букурещ, това е 24 часа по-късно. Имаше една група от хора, които тръгнаха с автобус до Болоня, откъдето ще хванат автобус до България, ще пътуват 24 часа.
Завеждащият консулската служба в Рим Ермелина Пейчева каза за " По света и у нас ", че е била на летището. Там заварила около 70 души.
Ермелина Пейчева, завеждащ консулска служба, Рим: Бях там, помагах им, превеждах им, някои не говорят английски, италиански, нищо, така че не знам господинът къде е бил. Малка част тръгнаха към Флоренция като решиха, че оттам ще потърсят някакъв полет, друга част - 5, 6 човека тръгнаха към "Фиумичино" с идеята да си вземат билети за други авиокомпании и останаха около 35- 40 човека, които авиокомпанията настани в хотел. Посолството не може да търси полети, първо не е в неговата компетенция, второ това е задължение на авиокомпаниите.
Ермелина Пейчева добави, че авиокомпанията поема само една нощувка на хората настанени в хотел. За да поеме и другите, пътниците, които имат билети за 10 и 11 май, трябва всяка сутрин да се заявяват на гишето. Обеща утре пак да отиде, защото щяла да се наложи и смяна на хотела.