Плавателният път на река Дунав при Вардим има най-сериозна нужда от удълбочаване и разширяване. Това са показали измерванията с хидрографския кораб Дунав 1 на Агенцията за проучване и поддържане на реката от последните седмици. Работата там ще започне до месец. За подобряването на условията за корабоплаването Министерството на транспорта е отпуснало 3 милиона лева.
This is a modal window.
Почти година новият хидрографски кораб Дунав 1 проучва българския участък на реката. Той разполага и с лазерна система за 3D сканиране на речния бряг и инфраструктурата в близост до него, което дава възможност за анализ на ерозионните процеси, които настъпват в дълбочина. Измервания са правени в най-критичния участък, в рамките на 55 километра в района на островите Батин, Вардим и Белене.
инж. Павлин Цонев – изп. директор на АППД
„Той се характеризира с много острови, с голяма ширина на участъка, което предполага и доста интензивно натрупване на речни наноси.“
Затова именно оттук, където се образуват най-много прагове, ще започне разширяването на плавателния път, за да няма затруднения за корабоплаването, когато падне нивото на реката.
инж. Павлин Цонев – изп. директор на АППД
„Ще предстоят първите драгажни дейности за удълбочаване на речното корито, за да можем да гарантираме един устойчив фарватер през летния период.“
В момента Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав подготвя обществените поръчки за доставка на драга и съпътстващо оборудване – маневрен кораб, понтон и шалан за наносните отложения, за да може тя да извършва тази дейност. По изчисления на специалистите трасирането на фарватера ще излиза три пъти по-евтино, ако се ползва собствена техника.