НОВИНИ

Йонко Иванов: Ако "бонус-малус" тръгне, очаквайте учебните автомобили на улицата

Системата "бонус-малус" е една много неравноправна система, която удря по джоба на добросъвестните хора. Досега ние се дистанцирахме от протестите, които се правят, но ако тази система продължава да върви - 4 хиляди учебни автомобила ги очаквайте на улицата. Това заяви в сутрешния блок на БНТ Йонко Иванов от Съюз на преподавателите по авто-мото подготовка. Илия Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи допълни, че в този си вид системата е неприложима, не е справедлива и не би допринесла за пътната безопасност. По думите му по-малкото зло ще бъде тя да се преработи отначало.

bnt avatar logo
от БНТ
08:40, 04.12.2018
Чете се за: 01:10 мин.
У нас

Няма учебен автомобил, който да е причинил ПТП. Въпреки това ние плащаме 25% по-висока застраховка "Гражданска отговорност". На базата на формулата "бонус-малус" отиват 240 млн. в джоба на застрахователите, а не във Фонд пътна безопасност. Това е една много неравноправна система, която удря по джоба на добросъвестните хора, не само по джоба - по имиджа на тези които 20-30 години са карали без нарушения, заяви Йонко Иванов.

Според Илия Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи по-малкото зло ще е да се преправи системата, отколкото да се въвежда в този вид.

Илия Тодоров: Вярвам, че няма да тръгне до няколко месеца и това би било хубавото нещо.Тъй като в този си вид наистина тя е неприложима, не би допринесла за пътната безопасност и определено няма смисъл, не е справедлива и няма смисъл от такъв тип "бонус-малус", както се предлагаше. Дори да се наложи да се поправи изцяло наново, да има нов консултант, да се започне отначало и да струва пари, това е според мен по-малкото зло, тъй като действително, ако се промени начина на регистрация на автомобилите, стане възможно да е лична отговорността и съответно застраховката и оттам бонусите и малусите - действително всичко ще трябва започне отначало.
Йонко Иванов: Колегата се абсолютно прав, защото в момента се подготвят три нови закона за движение по пътищата. Въпреки че те се подготвят от две години и половина и тази система се направи на абсолютно тъмно без да бъде включена в системата за новите закони.

Иванов заяви, че пътна безопасност и застрахователната дейност са две различни неща.

Йонко Иванов: Застраховките са за този, които има щета, другият да я покрие. А това, което е по закон и му се реже главата на човека, който не спазва. Парите влизат във Фонд пътна безопасност и се връщат на пътя като съоръжения, камери или други положителни неща, които да повлияят на броя на жертвите.

Ако "бонус-малус тръгне, Иванов предупреди: "Ако тази система продължава да върви - досега ние се дистанцирахме от протестите, които се правят, но 4 000 учебни автомобила ги очаквайте на улицата".

Вижте целия разговор във видеото


Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Какво е нивото на замърсяване на въздуха в Пловдив?
Какво е нивото на замърсяване на въздуха в Пловдив?
В Лондон започват парламентарни дебати за Брекзит
В Лондон започват парламентарни дебати за Брекзит