Започват ремонти по ключови пътни участъци край София и на магистрала "Хемус". Ще се ремонтира участъкът от магистрала "Тракия" до Северната скоростна тангента. От днес започва и ремонтът на тунел "Витиня" в тръбата в посока София. Целта е по-голяма безопасност на движението през зимата.
This is a modal window.
Малко след 12 часа движението в тръбата на тунел "Витиня" в посока София беше затворено и на място влезе строителната техника.
Борис Алексиев, работник "Автомагистрали": Ще започнем да сваляме лампите, старите, за да освободим място на останалите фирми, които ще работят след нас, да бутат конструкцията. След това ще се слагат новите лампи.
Ремонтните работи в тръбата за София предвиждат изграждане на нова електроснабдителна система на осветлението, видеонаблюдение, пожароизвестителна и оповестителна система.
Тунелната тръба ще бъде и с нова светофарна инсталация и променливи пътни знаци. От "Пътна агенция" обещават работата да приключи до края на месец ноември.
Ремонти започват и на Източната тангента на София в участъка от пътния възел със Северната скоростна тангента до пътния възел при Казичене. Ще бъдат ремонтирани около 4 км в двете платна.
Срокът за изпълнение е до 15 ноември. Ремонтът ще се извършва поетапно - в едното платно ще се извършват ремонтните дейности, а в другото ще преминава трафикът двупосочно. Участъкът е широк - с по три ленти в двете посоки на движение и няма да се налага въвеждане на обходни маршрути.
От утре ремонт започва и на пътя София - Перник, през Владая. Там ще ще се работи и в двете платна в посока София. Движението ще се пренасочи двупосочно в платната за Перник. Обходният маршрут, който препоръчват от "Пътната агенция", е по автомагистрала "Люлин" и третокласния път Голямо Бучино - Мало Бучино - Суходол. В пиковите часове движението ще бъде подпомагано от патрули на полицията.
Валентин Василев, "Пътна полиция" СДВР: Апелираме гражданите да използват максимално обходните маршрути, защото ремонтите са в дълги участъци и това предполага по-трудното придвижване на автомобилите, особено товарните.
От пътноподдържащите дружества ще се изисква да работят с пълна мобилизация, за да може предвидените дейности да завършат в максимално кратък срок.