Моторист загина след удар в автобус на столичния булевард "Цариградско шосе" рано тази сутрин. Друг мотоциклетист, който е бил пряк свидетел на произшествието, се издирва. Този тип инциденти традиционно са най-чести в началото на мотосезона всяка година.
Общо 207 са катастрофите с участие на мотоциклетисти от началото на годината до края на май, съобщиха за "По света и у нас" от Дирекция Национална служба полиция. Загинали са 6-ма, а 159 са били ранените. Експерти по пътна безопасност обясниха, че в началото на мотосезона е пикът на катастрофи с мотористи и призоваха за повече контрол.
Малко преди 7.30 часа мотоциклетист се врязва в автобус 204 на бул. "Цариградско шосе" край Окръжна болница. Секунди преди инцидента Мария Паунова чува вой на форсирани мотори.
Мария Панова: Само чух и това, което видях, че беше паднал там един моторист. Даже си мислех, че единият моторист е блъснал другия.
Продавачки в близко заведение също стават свидетели на катастрофата.Свидетел: Чу се един удар и това беше.
БНТ: Колко мотористи бяха?
Катя Тодорова: Само един видяхме.
БНТ: Бързо ли дойдоха линейките и полицията?
Катя Тодорова: Полицията -да, но линейката не.
Шофьорът на автобуса беше разпитан на място от разследващите полицаи. Пред медиите отказа всякакъв коментар за инцидента.
БНТ: Как стана инцидентът?
Шофьорът на автобуса: Не! Не!
БНТ: Вие ли отнехте предимство, или той?
Шофьорът на автобус: Написал съм всичко, не ме питайте.
При инцидента е имало и втори моторист, който обаче е продължил без да спре. По случая е образувано досъдебно производство. Заради катастрофата на "Цариградско шосе" в посока центъра за около час се образува километрично задръстване.
Експертите по пътна безопасност обясниха, че пикът на катастрофите с мотори е в началото на мотосезона.
Богдан Милчев - Институт за пътна бизопасност: Климатичните условия не позволяват да се кара целогодишно мотор. И това само по себе си предразполага, когато започнат да карат, да нямат толкова опит, да нямат такива навици. Същото важи и за шофьорите, които също не се съобразяват с този момент. Контролът върху мотористите е занижен, тъй като той е по-специфичен и е доста по-трудно да се прилага. Нашата информация, с която разполагаме в Института за пътна безопасност, е че около 30% от мотористите управляват без категория.