Целта ни е да надграждаме и да направим мотоциклетизма атрактивен. Това заяви новият председател на Българската федерация по мотоциклетизъм Ангел Траков в Пресклуб „България“, предаде репортер на БГНЕС. На събитието присъстваха още ПР-ът на федерацията Светлин Костов, както и членовете на Управителния съвет Десислав Цеков, Михаил Иванов, Иво Цветанов и Джанмарко Сантучи.
„Стоя на един стол, в който е седял 26 години световен шампион, който толкова високо вдигна летвата. Ние трябва оттук нататък да надграждаме. Аз съм безкрайно щастлив, че Общото събрание с единодушно решение избра Богдан Николов да бъде почетен председател на федерацията по мотоциклетизъм. Щастлив съм да споделя мястото с този прекрасен екип. Ще се опитаме възможно най-добре да организираме състезанията и да ги направим атрактивни, за да привлечем повече публика, рекламодатели и хора, които са съпричастни на мотоциклетния спорт“, започна Траков.
„Предизвикателството е голямо, но и това, което виждам в този състав, който сме се събрали – доста мотивиран екип, с доста опит в бизнеса и дисциплините, в които са израснали. Имам опит в организацията на състезания, включително съм един от учредителите на един от най-големите мотоциклетни клубове в България. Предстои ни доста работа, има доста неща, които можем да подобрим – постигнатото е завидно. Имаме много идеи, мислим, че ще бъдем успешни. Трябва да бъде и доста краткосрочно“, каза Цеков.
„Опитът ми в мотоспорта датира поради две обстоятелства – през годините съм участвал в различни състезателни формати на пистовите дисциплини, асфалтовите. Другото, с което съм се занимавал – един доста успешен съвместен проект с Мартин Чой от 2009-а, който се развива и до днес. Знам как да направя един продукт успешен. Ще отговарям за асфалтовите дисциплини – писта, Супермото, скутери и т.н. Надявам се на края на мандата да се поздравим с едно, поне започнато, мултифункционално съоръжение за моторни спортове, което обхваща всички дисциплини. България има нужда от такъв тип съоръжения. Искаме да обърнем много сериозно внимание на неразработени състезатели, на следващото поколение. Трябва да им дадем начало“, коментира Иванов.
„След като в последните 26 години Богдан беше председател на федерацията, той бе човекът с трудната задача от умерено пост-комунистическия период да я прехвърли в демократичните времена. Мисля, че с този нов екип федерацията ще може да се разгърне малко по-мащабно в някои от областите, в които досега не е имало благоприятни условия това да се случи. Аз смятам, че тези 26 години преди това трябва да се разглеждат като надграждане“, заяви Цветанов.
„Продължавам да развивам интереса към моторния спорт. Ще отговарям за дисциплина мотокрос и смятаме, че България е с потенциал в мотоциклетизма – има доста добре развити бази, които можем да развиваме и да подобрим. Това, което смятаме, че е важно, да взимаме примери от световни и европейски първенства, и от държави, в които моторният спорт е по-развит. Ще се стараем да направим затворен цикъл за изграждане на шампиони – другото, което е също предизвикателно, е да привлечем повече състезатели от всички възрасти и класове“, каза Сантучи.
„Все още нямам уточнена среща с г-н Кралев. Министерството на спорта – да, те са малко недобре настроени към спорта, но те не познават новото ръководство. Аз лично ще търся приятели и съмишленици в спортното министерство. Екипът и начинът на управление е коренно различен и мисля, че ще даде резултат. Ще се опитаме да направим световни и европейски шампионати, не може без помощ от държавата. Даже мисля да го включим още в календара за следващата година. Относно медиите – мисля, че първата крачка беше направена с назначаването на ПР-а ни Светлин Костов, който ще бъде свръзката с медиите. Ние се опитваме да създадем един продукт, който да е интересен на цялата общественост. Идеята ми е федерацията да се самоиздържа в един момент“.
„На пистата няма пилоти, защото не можем да ги видим. Най-странното нещо е, че мотообщността няма стадион, на който да се преброим. Мечтата ми цял живот е да направим съоръжение. Ако успея да положа началото на едно такова мултифункционално съоръжение, ще бъда доволен. Тогава ще можем да видим деца-таланти – в момента има едно такова дете, което стана шампион на Испания – Никола Мирославов. Ние ще направим всичко възможно да намерим тези деца и да ги насочим в правилната посока да вървят. Аз смятам, че новият начин на управление ще бъде различен. Аз лично имам идея, виждам го по-различен начин. Самото надграждане ще бъде съобразено с новите времена“, продължи Траков.
Иванов и Сантучи добавиха: „Специално за тази застоялост, ние също бяхме част от нея. Може би това ни провокира да приемем поканата и да променим това нещо. Грандиозни идеи – нищо по-различно от това, което сте виждали по телевизията“, каза Иванов. „Аз имам опит в Италия с една школа и с организирането на състезания. Ние ще вложим всичко, но важна роля имат и клубовете в това. Няма в момента за децата условия те да тренират, затова ние ще работим много за школи и за тренировки. Аз мога повече да говоря за кроса. Ако успеем да направим един добър продукт, не е казано, че цените ще са невъзможни. Защото количеството ще компенсира високите разходи. В Германия и Италия едно дете да тренира с пълни условия е по-евтино, отколкото в България да пращат самия треньор“, сподели Сантучи.
„Фактът, че няма достатъчно публика, означава, че нещо се губи по нишката. Може би не е добре отразено, ще се опитаме да работим в тази насока, може би защото не са полагани усилия в тази насока, имаме с какво да го направим интересен този спорт. При по-голяма конкуренция, това ще привлече допълнително зрители. За мен в центъра на България сезонът е най-дълъг. Там е удобно да се стигне за всички в България, включително и от чужбина“, коментира още Траков.
„Има много хубави трасета, в Севлиево и Троян, на доста добро ниво. Това е един процес, в който е важна федерацията, самите клубове, хората, поддържащи трасетата, и общините. В момента, колкото и да са хубави трасетата, те не са поддържани добре целогодишно. Това е от една страна трудно за самите състезатели. Ще се опитаме да осигурим подготвени трасета за тренировки на състезателите. Ако състезателите по мотокрос са съгласни, те могат да плащат сами тренировките си, а парите отиват за поддръжка на трасетата“, завърши Сантучи.