ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Задържаха кмета на Варна Благомир Коцев
Чете се за: 00:35 мин.
Желязков обеща отговор на страховете за еврото, Борисов:...
Чете се за: 02:50 мин.
Съдът остави в ареста шофьора, причинил катастрофата, в...
Чете се за: 03:40 мин.
Исторически момент: България вече е член на еврозоната
Чете се за: 02:07 мин.
Шофьорът на тира, прегазил Сияна, не признава вина
Чете се за: 03:37 мин.
Скандално: Съдът в Плевен не допусна журналисти на...
Чете се за: 01:10 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Броени часове до "Черния петък": За какво да внимаваме, когато пазаруваме?

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 04:22 мин.
Икономика

Особено внимание трябва да има при онлайн покупките

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Броени часове до чакания от много хора "Черен петък". От дни в социалните мрежи, на електронните пощи и от най-различни сайтове изскачат оферти за големи намаления до 70-90%.

      Падащи цени и примамливи оферти ни дебнат и от витрините на големи и малки магазини за дрехи, обувки, уреди и аксесоари.

      Специалният ден в годината за всички любители на шопинга: "Черният петък". Време на големи намаления и тотални разпродажби в навечерието на коледните и новогодишни празници. За да не се окажем излъгани при покупка обаче трябва да внимаваме за всичко: От цената до качеството, съветват специалисти.

      "Да не се концентрират толкова върху процента намаление, а да обърнат внимание на крайната цена, която трябва да платят и освен тава да правят сравнение на цените при различни търговци, защото е възможно при някои, при които действително намалението е реално, отново цената да е по-висока, отколкото при друг търговец, който дори не участва в кампаниите", заяви Габриела Руменова, онлайн платформа "Ние, потребителите".

      "Когато един потребител следи редовната цена на един артикул в продължение на една година той знае неговата истинска цена и сам може да прецени дали намалението е реално, тъй като сме свидетели на магазини, които завишават цените 2-3 седмици преди "Черния петък" и след това ги намаляват обратно до нормални нива с изкуствено намаление", коментира Георги Христов, търговец.

      Особено внимание трябва да има при онлайн покупките, където често очакванията се разминават с реалността при получаване на закупения артикул и се налага той да бъде върнат. Това обаче също крие неприятни изненади за потребителите.

      "При нас например в Европейския потребителски център често пристигат жалби от хора, които са пазарували онлайн от сайтове, които са на български език и са получени стоките от склад, който е в България. Когато обаче хората решат да върнат дадена стока установяват, че тя трябва да бъде върната да кажем в Полша, в Чехия, в Унгария, нещо което оскъпява куриерските разходи за връщане и така потребителите са неприятно изненадани", допълни Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център.

      Някои потребители обаче продължават да предпочитат онлайн пазаруването и са намерили своята схема за това.

      "Пазарувам предимно онлайн, но се доверявам по-скоро на вече утвърдени сайтове с повече отзиви от клиенти, доволна съм", споделя Славина.

      За да привлекат клиенти малките магазини за дрехи в Благоевград залагат на намаления предимно на сезонни стоки. Разчитат и на доказаното качество на продуктите си.

      "Започваме с намаленията. Те ще бъдат между 20 и 30 процента реално до изчерпване на количествата, което е за обувки, якета, пуловери, залагат много на качество и за това е много по-добре човекът да си посети един физически магазин", каза още Наталия Христова, продавач-консултант.

      "Черен петък" или големите намаления започват за първи път през 60-те години на миналия век в Съединените щати. През 2005 година е отчетен като ден на първо място по продажби там. Отдавна кадрите с хората, които в 5 сутринта нахлуват в магазините с намаления, не символизират "Черния петък", отдавна той не е конкретен петък, но продължава да е синоним на сериозните намаления и големите покупки.

      Автор: Станислава Христова

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?