НОВИНИ

Директорът на "Български пощи": Кибератаката имаше за цел да внесе максимално напрежение в обществото

В момента единственият начин за изплащане на пенсиите е чрез хартиени списъци

Калина Попова
от Калина Попова
17:38, 07.05.2022
7065
Чете се за: 03:52 мин.
У нас
Слушай новината

Вицепремиерът Калина Константинова е заръчала пълен набор от възможни проверки на държавни институции към "Български пощи" още с встъпването си като принципал. Това заяви в студиото на "Говори сега" новият изпълнителен директор на пощите Богдан Теофанидис.

От встъпването в длъжност на новото ръководство, по всевъзможни канали постъпва информация около кибератаката срещу дружеството, като всяко нещо ще се провери и ще се вземат съответните мерки, увери Теофанидис. Той изказа благодарност към служителите на пощите, които продължиха работа въпреки проблемите.

"Припознах се в мисията да реанимираме "Български пощи". Искам да благодаря на тези хора, които работят, въпреки това изключително ниско заплащане, с каузата за "Български пощи". Това не е просто един пазарен оператор, това е един безценен държавен капитал и институция", подчерта Богдан Теофанидис.

Основна цел на новото ръководство е финансовата стабилност на "Български пощи".

"Първото плащане, което аз ще разпоредя, е да възстановим онези 30%, които дължим на служителите си. Оттам насетне при първа възможност, когато идват приходи, те ще бъдат насочени към кредиторите и служителите", каза изпълнителният директор.

Той обясни защо през следващия месец пенсиите ще се изплащат на хартия.

"Първият ден на ръководството не приключи, докато не се уверихме, че няма никакъв друг вариант. Не е възможен смесен вариант - или за цялата страна трябва да бъде на хартия, или за цялата страна трябва да бъде електронно".

Теофанидис призова клиентите да не се струпват сутринта в първия ден от изплащането на пенсиите и да разпределят времето си, за да не се получава излишно напрежение.

Всички сили в са впрегнати в това да се установи фактологията около кибератаката срещу "Български пощи" и да се възстановят услугите за обществото, заяви изпълнителният директор. Той не се ангажира с мнение относно това кой стои зад атаката, но уточни, че се доверява на експертите ни.

"Мисля, че тази хакерска атака като време е избрана да внесе максимално напрежение в обществото - точно покрай великденските добавки, при една от най-уязвимите групи - пенсионерите. Достигна до мен и че самата реакция в "Български пощи" може би не е била най-добрата, имало е някакво забавяне", каза Теофанидис.

Дружеството от години е недофинансирано, заяви още Богдан Теофанидис. Между 2011 и 2020 г. правителството се е разплащало за универсалната пощенска услуга с две години закъснение. Едва от началото на 2020 г започва да работи механизъм, по който се плаща авансово на пощите. Всичко дължимо до този момент обаче е разсрочено за плащане в продължение на 5 години - до 2025 г.

Планът за възстановяване предвижда малко над 100 млн. лв за основна дигитализация на "Български пощи" - ремонт на станции, енергийна ефективност, оборудване, сървърни системи, нов софтуер, допълни изпълнителният директор.

Вижте целия разговор във видеото

Гледайте повече теми от "Говори сега"

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Съдебните битки за добив на петрол и шистов газ край Добрич текат вече осма година
Съдебните битки за добив на петрол и шистов газ край Добрич текат вече осма година
Заплатите на служителите в "Български пощи" са изплатени на 70%
Заплатите на служителите в "Български пощи" са изплатени на 70%