Предложението е разумно, защото намаляването на скоростта с 10 километра няма да попречи по никакъв начин на тези, които са тръгнали от София до Бургас - ще стигнат по едно и също време. Това е добра идея и ще работи в правилна посока. Има случаи на висока скорост по магистралите тенденциозно, заяви в "Референдум" транспортният министър Георги Гвоздейков.
По думите му пътната безопасност е съвкупност от много фактори - инфраструктура, контрол, обучение на водачите.
Според транспортния министър историята на учебния процес трябва да се води дигитално.
"Това ще доведе до облекчаване на административния процес и по-ефективен контрол във всеки един момент", допълни Гвоздейков.
Коментира, че трябва да има ограничение младите шофьори да карат мощни коли.
"Мощната кола е оръжие, което убива, ако не знаеш как да боравиш с него", каза Георги Гвоздейков.
"Статистиката показва, че скоростта винаги е причина. При по-ниска скорост е по-вероятно да има по-малки последствия при катастрофа. Много често инфраструктурата подвежда водачите, не е съобразена с условията, това е проблем, който трябва да бъде коригиран. Дигитализацията не може да има минуси", коментира Малина Крумова, председател на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".
Според нея пътищата не са на необходимото ниво.
"Около половината от пътищата са с проблеми по настилката. Има пътища, на които няма маркировка", каза още Малина Крумова.