Задачата пред пилота Валентин Терзиев е възможно да е била на границите на възможностите и крие много рискове. Това заяви бившият военен пилот и председател на фондация "Български ВСС" ген. Спас Спасов в "Денят започва".
Според него докладът за катастрофата с военния изтребител е обективен и ясен.
"Докладът е изключително прецизен, точен и дава яснота", допълни ген. Спас Спасов.
Експерти: Единствено черната кутия ще даде отговора какво точно се е случило в небето край Шабла
Според него най-вероятната причина за инцидента е описаната като загуба на пространствената ориентация на пилота при нощния полет над море. Ген. Спас Спасов уточни, че в така изнесената информация няма опит да бъде вменена вина само на пилота.
"Това са нормални данни за един изтребител, който в такъв момент преследва някаква цел, поставена му е задача, преследва целта и са допустими тези скорости. Височината е по-малка от нормалната, но не нормално допустимата. Възможно е и на тази височина да се проведе", поясни ген. Спас Спасов.
По думите му политиците не са дали достатъчно възможности за подготовка на българските бойни авиатори.
"Това, което виждаме в доклада, според мен, е допускане на границите на възможностите на пилота и изпълнението на тази задача", каза още ген. Спас Спасов.
Съпругата на подполковник Терзиев: Посочената основна причина не е основна
Според него този, който е ръководил непосредствено изпълнението на приближаване, на захват и насочване на пилота, може би е трябвало да се намеси и да попречи по-нататъшно изпълняване на задачата.
Вижте целия разговор във видеото.
Благомир Коцев ще бъде преместен във варненския затвор, реши новият съдия по делото
Окръжният съд във Варна задържа под стража служителя на следствения арест в града
Разбиха мащабна мрежа за трафик на антики в Европа, има задържани археолози и професори
Мирният план за Украйна: Делегации от Киев и Вашингтон се срещат в Женева
Нагла кражба в Русе: Жена обра касата на Църква в присъствието на детето си