ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

"Гражданската отговорност" - картел или стриктна регулация?

Чете се за: 02:12 мин.
У нас

КЗК се самосезира за поскъпването й

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Слушай новината

В Комисията за защита на конкуренцията са направили мащабно предварително проучване на базата, на което са се самосезирали. Получени са и два сигнала от "Съюз Такси" и таксиметровите шофьори от Пловдив.

Ирина Тагаринска, директор на дирекция "Антитръст и концентрации": "Картел се доказва много трудно, нужни са достатъчно доказателства, процедурата е сериозна, събират се изключително много данни от всички участници на пазара, от секторни регулатори, пазарна информация и Комисията в своята практика е доказала доста картелни споразумения".

снимка: Десислава Кулелиева

Според Тагаринска проверката вероятно ще продължи дълго. От Асоциацията на застрахователите обясниха скока на застраховките за такситата с факта, че честотата на възникване на щети при тях е 20 пъти по-висока от средната. Иначе трябва да се увеличи за всички автомобили и това би било несправедливо. Според експерта Пламен Ялъмов до увеличението се е стигнало сега, защото през последната година са натрупани повече щети. Той смята, че картел в случая няма.

Пламен Ялъмов, застрахователен експерт: "Всяка компания е преценила колко до увеличи цената на гражданската си отговорност. Ако имаше картел щеше да има приблизително еднакво увеличение на всички компании".

Ивет Шаркова, застрахователен брокер, Благоевград: "Минималните премии за таксите бяха около 200-300 лева, сега със завишенията най-ниската тарифа започва от 650 лева нагоре като стигат до 1000, 2000, 3000 и т. н.".

Застрахователният сектор е стриктно регулиран, казват още брокерите и се следи от Комисията за финансов надзор.

Последвайте ни

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?