Инфраструктурните такси, които се плащат за извършването на жп товарен превоз, не са увеличени, както твърдят превозвачи. Това обясни транспортният министър Георги Гвоздейков и уточни, че са увеличени допълнителни, но не задължителни услуги, които се предоставят от Националната компания “Железопътна инфрастурктура”. Цените за тези допълнителни услуги не са осъвременявани от 2008 г., посочи още Гвоздейков и допълни, че се планирана намаляване на инфраструктурните такси с над 30%.
"Когато един превозвач заявява в годишната си такса капацитет, в своите превозни товари, приминаване, пътуване и т.н., за него тази услуга е безплатна защото тя е в цената, но когато този превозвач започва да вози услуги, които са извън този график или получава експресни товари в рамките на последните 48 часа. Извинете, съвсем логично е, че тази услуга трябва да бъде заплатена защото става въпрос за разместване на целия график. Другите превозвачи, които коректно си спазват графика и нямат промяна, и не заявяват експресни услуги, всичко това трябва да бъде на техен гръб", разясни още министър Гвоздейков.
Съдбата на Бюджет 2026: Властта и бизнесът възстановиха диалога си за парите за догодина (ОБЗОР)
Започва същинският етап на търга за изграждането на Терминал 3 на столичното летище (СНИМКИ)
Представители на правителството и работодатели обсъдиха проектобюджета за 2026 г.
Асен Василев, ПП-ДБ: Оттеглянето от сделката за "Лукойл" е силно притеснително
Антон Златанов: Напоследък зачестяват неподчиненията на трафикантите на мигранти