Коя партия в новия парламент колко е платила за политическа реклама във Фейсбук? Екип на БНТ опита да изчисли сумите с помощта на рекламния тракер в платформата.
Според правилата на Фейсбук при всяка политическа реклама страницата е длъжна да посочи кой плаща за нея. Избрахме кампании в периода 4 март - 2 април. Като водещ критерий е кой дава парите според посоченото в платформата. Подкрепените кампании включват страници на кандидат-депутати и местни структури. Ако кампанията е оценена от Фейсбук на 100 или по-малко евро, сме приели, че струва 100 евро.
Най-много средства са вложили от коалицията "Продължаваме Промяната" - "Демократична България" - над 89 000 евро.
След тях е "Има такъв народ" - с над 40 500 евро. От ГЕРБ-СДС са отделили бюджет от почти 36 000 евро.
"Възраждане" са похарчили над 3400 евро като почти две трети от тях обаче са за реклама на страницата на лидера им Костадин Костадинов.
Неговите реклами са таргетирани - насочени най-вече към хора, които харесват Русия.
БСП е платила за Фейсбук реклама 1911 евро, но Корнелия Нинова е единственият лидер на партия, който според данните на "Мета", сам е платил рекламна предизборна кампания на официалния си личен профил. Размерът е 6805 евро.
Това далеч не е всичко, защото партиите са платили още за агитация в телевизии, сайтове и други платформи.
Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube