НОВИНИ

В условията на пандемия: Какви са правата ни като потребители?

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
08:40, 27.11.2020
Чете се за: 00:39 мин.
У нас

Все повече търговци прилагат като добра практика купена стока от магазина да се върне в 14-дневен срок, въпреки че не е записано в закона, посочи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Т.е. трябва да се интересуваме, пазарувайки от търговската мрежа, дали конкретният търговец предоставя тази възможност. В интернет безусловно имаме такова право на отказ, обясни в "Денят започва" Маргаритов.

Димитър Маргаритов препоръча търговците да удължат валидността на ваучерите за пазаруване в моловете за времето на извънредните мерки, т.е. три седмици.

"Всичко друго би било некоректно отношение към клиентите, тъй като в момента има обективна невъзможност тези ваучери да бъдат използвани в моловете“, каза Маргаритов.

Извънредното законодателство, което все още е в сила, въведе и един по-дълъг срок за туроператорите по повод отменени пътувания заради COVID да възстановяват парите за такива почивки, които са отменени в срок от една година. И потребителите трябва да се въоръжат с търпение. Трябва да е ясно, че правата, с които са овластени, са им гарантирани от закона, посочи още председателят на Комисията за защита на потребителите.

Вижте още от разговора във видеото.

Гледайте повече теми от "Денят започва"

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Александър Сиди: Това е бюджетът на изпълнените обещания
Александър Сиди: Това е бюджетът на изпълнените обещания
Иван Ченчев, БСП: Бюджетът е математически сбор с липса на политики
Иван Ченчев, БСП: Бюджетът е математически сбор с липса на политики